۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین اداره‌کل ارشاد استان قزوین مالک ساختمان دفتر وزارت خارجه است
کد خبر: ۳۵۶۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۷ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

اداره‌کل ارشاد استان قزوین مالک ساختمان دفتر وزارت خارجه است/ تعطیلی این دفتر ارتباطی با تخلیه ساختمان ندارد

محمدحسین فائزی با بیان اینکه مالکیت ساختمان دفتر وزارت امور خارجه اساسا مربوط به اداره‌کل ارشاد است، گفت: تعطیلی احتمالی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان ارتباطی به جابه‌جایی ساختمان آن ندارد و نبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش موجود در آن است.

اداره‌کل ارشاد استان قزوین مالک ساختمان دفتر وزارت خارجه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، چندی پیش خبری مبنی بر تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین پس‌از 9 سال فعالیت در فضای مجازی منتشر شد که حواشی متعددی به همراه داشت.

تنها دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان در حالی رو به تعطیلی است که پیش‌از این خدمات متعددی از جمله تأیید اسناد دارالترجمه‌ها و امور مربوط به دانشجویان بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین را به شهروندان ارائه کرده است.

آن‌گونه که متولیان امر عنوان کرده‌اند، ساختمان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان قزوین متعلق به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که طی دوره‌های قبلی و با تأیید استاندار وقت به صورت موقت و امانی در اختیار مسئولان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

محمدحسین فائزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ در توضیح این موضوع اظهار کرد: مالکیت ساختمان دفتر وزارت امور خارجه در استان قزوین اساسا مربوط به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی عنوان کرد: در دوره‌های مدیریت قبلی و با تأکید استاندار وقت این ساختمان به صورت موقت در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: قبل از واگذاری مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنده، تصمیم گرفته‌ شد ساختمان مذکور به زیرساخت‌های فرهنگی استان اختصاص داده شود و این موضوع ثبت و به توافق طرفین ارشاد و وزارت امور خارجه رسیده بود.

فائزی گفت: مسئولان وزارت امور خارجه در استان با مراجعه به استانداری درخواست کردند که مهلت تخلیه تا 21 بهمن ماه سال جاری تمدید شود که البته این موضوع با موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین همراه بود ولی تاکنون اقدامی در راستای تخلیه ساختمان انجام نشده است.

نبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش دفتر وزارت امور خارجه در استان

وی با بیان اینکه ساختمان‌های دیگری برای جایگزینی فعالیت این دفتر به مسئولان آن پیشنهاد داده شده، اذعان کرد: از نحوه جایگزینی این ساختمان بی‌اطلاع هستم چراکه موضوع ارتباطی به اداره‌‎کل ‌ارشاد استان ندارد.

این مسئول ادامه داد: در بازدید حضوری متوجه شدم مسئول و نمایندگان وزات خارجه شاغل در این دفتر بعداز نوروز 1401 به ماموریت خارج از کشور اعزام می‌شوند و طبق شواهد هنوز جایگزینی برای این افراد مشخص نشده است.

فائزی یادآور شد: این دفتر دو کارمند شاغل دیگر هم دارد که البته از استانداری قزوین به آن مامور شده‌اند و براساس شواهد موجود دوره ماموریت آنها نیز به اتمام رسیده و باید به محل فعالیت اصلی خودشان بازگردند.

وی ادامه داد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین هم‌اکنون مشکل نیروی انسانی دارد و فکر نمی‌کنم تعطیلی آن ارتباطی به واگذاری ساختمان داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه موضوع تحویل ساختمان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین و فعالیت آن در محل دیگر ماحصل توافق‌های گذشته است، تصریح کرد: موضوع تعطیلی دفتر یا هر چالش دیگر آن مربوط به اختلاف نظر سایر مجموعه‌های استان است و نگرانی ما از این است که این مشکلات به ارشاد هم سرایت کند.

فائزی بیان کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان دو الی سه اتاق و فضای حیاط دارد که بهره‌وری مناسبی از آن نمی‌شود در حالی که این فضا می‌تواند در اختیار حوزه فرهنگ و هنر استان قرار گرفته تا خدمات جدی‌تری و مناسب‌تری ارائه شود.

پیش‌بینی سه ایده فرهنگی و هنری برای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان

وی عنوان کرد: استان قزوین به لحاظ سرانه فرهنگی در سطح کشور رتبه 30 را به خود اختصاص می‌دهد، هرچند این جایگاه رتبه مناسبی نیست اما باید توجه داشته باشیم فضاهای فرهنگی و هنری شهر محدود است و نمیتوانیم آن را در اختیار مجموعه‌های غیرمرتبط قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: تعطیلی احتمالی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان ارتباطی به جابه‌جایی ساختمان آن ندارد و نبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش موجود در آن است.
 
فائزی در پایان گفت: سه ایده فرهنگی و هنری برای فعال سازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه فعلی در استان پیش‌بینی شده که در صورت جمع‌بندی با شتاب بیشتری آن را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان