۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین دانش‌آموزان برای درک وقایع دفاع مقدس به اردوی راهیان نور مجازی می‌روند
کد خبر: ۳۵۵۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۵:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

دانش‌آموزان برای درک وقایع دفاع مقدس به اردوی راهیان نور مجازی می‌روند

نقی سیاهکلی مرادی گفت:. فرهنگ شجاعت و ایثارگری با برنامه‌های اردوی راهیان نور و بیان حقایق دفاع مقدس و تبیین ارزش‌ها به نسل جوان منتقل می‌شود.

دانش‌آموزان برای درک وقایع دفاع مقدس به اردوی راهیان نور مجازی می‌روند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در نشست خبری راهیان نور استان قزوین که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور آشنا کردن دانش‌آموزان با دلاوری رزمندگان دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

وی افزود: با اجرای این برنامه‌ها دانش‌آموزان بیشتر متوجه رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان می‌شوند تا نسل جوان و نوجوان امروزی بتوانند ادامه دهندگان راستین راه شهدا باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ شجاعت و ایثارگری با برنامه‌های اردوی راهیان نور و بیان حقایق دفاع مقدس و تبیین ارزش‌ها به نسل جوان منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش با همکاری سپاه، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی جلساتی به منظور پشتیبانی از برنامه راهیان نور برگزار کرده و این امر به کلیه روسای مناطق و مدیران مدارس ابلاغ شده است.

رسانه‌ها رسالت بزرگی در تبیین ارزش‌های دفاع مقدس بر دوش دارند

سیاهکالی مرادی در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که درس آمادگی دفاعی دارند ملزم به شرکت در اردوی مجازی راهیان نور هستند و ۴ نمره این درس آنها اختصاص به حضور در برنامه دارد و امیدواریم همه دانش‌آموزان با انگیزه و اشتیاق مشارکت داشته باشند.

در ادامه سرهنگ هادی بغدادی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار شهید فرهنگی کشور اظهار کرد: دستگاه آموزش و پرورش ۴۱ هزار ستاره پرنور را تقویم نظام و انقلاب کرده است.

وی افزود: شهدا به دنبال عزت زن و مرد مسلمان ایرانی بودند و همواره در وصایای خود به رعایت عفاف و حجاب و تبعیت از فرامین رهبری و ولایت فقیه و داشتن وحدت و انسجام ملی تاکید کردند.

مسئول بسیج فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: امروز دشمنان هر آنچه را که شهدا بدان توصیه داشتند به صورت جدی مورد هدف قرار داده و با ترویج موضوعات غیراخلاقی، ترویج عرفان‌های کاذب و زیر سوال بردن فرهنگ حجاب و عفاف و محجور شدن جبهه عفیف و چادری‌ها در تلاش برای تغییر باورهای مردم هستند.

تلاش دشمن برای زیرسوال بردن فرهنگ حجاب و عفاف

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به جنگ ترکیبی اشاره و راهبردی که برای مقابله با آن تاکید کردند جهاد تبیین بود و هر فرد و مسئولی باید به سهم خود در این مسیر تلاش کند.

بغدادی بیان کرد: در موضوع انتقال مفاهیم ارزشی و معرفی شهدای شاخص کشور همه باید همت کنند که در این راستا دستگاه آموزش و پرورش و به ویژه معلمان دارای اثرگذاری بیشتری هستند البته خانواده، رسانه و گروه همسالان نیز بسیار موثرند.

وی عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام رهبری پایه ریزان تمدن نوین اسلامی، معلمان هستند پس ما هم باید به این امر توجه فراوانی داشته باشیم و در کنار دستگاه آموزش و پرورش برای انتقال ارزش‌ها به دانش‌آموزان، با برگزاری برنامه‌هایی همچون راهیان نور همت بگماریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: معتقدم رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین برای انتقال مفاهیم ارزشمند قرار دارند زیرا گستردگی و تاثیرگذاری رسانه بالا بوده و یک کار رسانه‌ای قوی می‌تواند اثرگذاری بیشتری در قیاس با سخنرانی‌های متعدد داشته باشد.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها رسالت بزرگی در تبیین ارزش‌های دفاع مقذس بر دوش دارند و امیدواریم در جهاد تبیین نیز قوی‌تر از گذشته فعالیت کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان