۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین راه‌یابی صنایع دستی وگردشگری قزوین به مرحله دوم جشنواره کارآفرینان برتر
کد خبر: ۳۵۵۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین خبرد داد

راه‌یابی صنایع دستی و گردشگری قزوین به مرحله دوم جشنواره کارآفرینان برتر

علیرضا خزائلی گفت: چهار کارگاه صنایع دستی و سه واحد گردشگری از قزوین موفق به راهیابی به مرحله دوم داوری چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر کشور شدند.

راه‌یابی صنایع دستی وگردشگری قزوین به مرحله دوم جشنواره کارآفرینان برتر
علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره کارآفرینی کشور اظهار کرد: در دور اول داوری این رویداد ملی کارگاه‌های  سفالگری سنتی میلاد گلیج، آهار مهره کاغذسازی هومان بابااولای، رودوزی‌های سنتی اشرف حاتمی و شیشه‌گری سنتی اردشیر پورحکمت، کافه نگارالسلطنه در مجموعه سعدالسلطنه، رستوران نکاس در آبیک و هتل البرز  با کسب بالاترین امتیاز انتخاب و به دور دوم داوری‌ها راه یافتند.
 
وی افزود: دور دوم داوری این جشنواره به صورت بازدید میدانی و با حضور رئیس گروه توسعه و کارآفرینی و رئیس گروه حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و کارشناسان استانی از کارگاه‌ها و واحدهای  انتخاب شده صورت گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: موضوعاتی چون بررسی صلاحیت فنی شرکت‌کنندگان، مراحل تولید محصول در فضای کارگاهی، بررسی مستندات بیمه کارکنان و اشتغال‌زایی، نوآوری و خلاقیت، رعایت موارد زیست محیطی، پایداری اشتغال در تولید و میزان فروش در دوره بیماری کرونا، اشتغا‌ل‌زایی مستقیم و غیرمستقیم در کارگاه‌های صنایع‌دستی و مواردی اعم از مدارک و مستندات جذب گردشگر،  جذب بازارهای جدید، گواهی نامه‌های سبز، میزان اشتغال‌زایی، ارائه محصول یا خدمات جدید در واحدهای گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

خزائلی در پایان گفت: پس از بررسی موضوعات و جمع‌آوری اطلاعات توسط داورها نسبت به انتخاب کارآفرینان ملی و استانی اقدام و طی مراسمی از عزیزان تجلیل به عمل خواهد آمد که امیدواریم شاهد حضور فعالان عرصه صنایع‌دستی و گردشگری استان در مرحله نهایی داوری‌ها باشیم.
 
انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان