۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین موازی کاری دستگاه‌ها در امور فرهنگی باید حل شود/ انقلاب اسلامی یک انقلاب تمام عیار فرهنگی است
کد خبر: ۳۵۵۶۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استانداری قزوین:

موازی کاری دستگاه‌ها در امور فرهنگی باید حل شود/ انقلاب اسلامی یک انقلاب تمام عیار فرهنگی است

منوچهر حبیبی گفت: منشا آسیب‌های اجتماعی بی‌توجهی یا کم‌توجهی به مسائل و حوزه‌های فرهنگی است و اگر به این موارد توجه بیشتری کرده و بدان اهمیت می‌دادیم بدون شک با آسیب‌های اجتماعی کنونی که امروز گریبان‌گیر جامعه شده، مواجه نبودیم.

موازی کاری دستگاه‌ها در امور فرهنگی باید حل شود/ انقلاب اسلامی یک انقلاب تمام عیار فرهنگی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد؛ با گرامیداشت چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب تمام عیار فرهنگی است که تداوم آن نیز در گرو توجه به مسائل فرهنگی است.

وی افزود: بن مایه نهضت امام خمینی(ره) از فرهنگ بود، فرهنگی که ناشی از اصول و اعتقادات و ارزش‌هاست و در ادامه هم شاهد رخ دادن اتفاقات بی‌نظیری در سطح دنیا بودیم.

معاون سیاسی استانداری قزوین تصریح کرد: ایران اسلامی از فرهنگ غنی و پرمحتوا برخوردار بوده و باید به این امر مهم توجه بیشتری داشته باشیم چراکه فرهنگ یک موضوع مهم و ریشه‌ای است که در سایر مباحث اجتماعی نیز تاثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: منشا آسیب‌های اجتماعی بی‌توجهی یا کم‌توجهی به مسائل و حوزه‌های فرهنگی است و اگر به این موارد اهمیت می‌دادیم، بدون شک با آسیب‌های اجتماعی کنونی که گریبان‌گیر جامعه شده، مواجه نبودیم.

تداوم انقلاب در گرو توجه به مسائل فرهنگی است

حبیبی عنوان کرد: اگر متن و بطن هر فعالیتی با فرهنگ آمیخته شود حتما تداوم بیشتری خواهد یافت و در غیر این صورت چنانچه تهی از فرهنگ باشد آسیب زا بوده و دوام زیادی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش‌های حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و غفلت نسبت به امر فرهنگ باعث شد تا با افقی که طراحی و پیش‌بینی کرده بودیم قدری فاصله داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد: مشکل دیگر موجود در این عرصه موازی کاری در حوزه فرهنگی است که موجب شده تا هر نهادی مشکلات را متوجه نهاد دیگری کند لذا در مسائل فرهنگی که حوزه وزین و مهمی است ضرورت دارد توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در مسیری حرکت کنیم که جایگاه هنر و فرهنگ و ارشاد اسلامی بزرگ شمرده شود، گفت: هنر در فرهنگ نهفته است و آن جایی که بیان از شرح موضوع ابتر و ناقص می‌ماند نیز زبان هنر به خوبی می‌تواند در زمانی کوتاه، رویدادهای بزرگی را به تصویر بکشد.

باید در حوزه فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد

حبیبی عنوان کرد: ما هنرهای فاخری نظیر موسیقی، تئاتر، سرود و سینما داریم که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد؛ ضمن اینکه هنر با حضور جوانان، پویا و فعال خواهد شد و چون بخش اعظمی از مخاطبان فرهنگ و ارشاد اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند بنابراین سرزنده و شاداب فعالیت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در هر دو حوزه فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد، گفت: در زمان مسئولیت آقای اسماعیلی به عنوان مدیرکل ارشاد استان کارهای خوبی صورت گرفت به طوریکه امروز تقدیر و تجلیل هنرمندان قزوینی، گویای تلاش و همت ایشان است.

معاون سیاسی استانداری قزوین بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در زمان فعالیت مدیریت قبل رونق گرفت و دستورکارهای عمیق و سازنده و گره گشایی از جلسات اثرگذار این شورای فرهنگی حاصل شد.

وی در پایان تصریح کرد: در دوران فعالیت آقای اسماعیلی هیچ حاشیه‌ای از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین رخ نداد هرچند دستگاه بزرگی است اما مدیریت مطلوب ایشان و همراهی کارکنان و مسئولان این نهاد موجب شد تا فعالیت‌های خوبی صورت بگیرد که امیدواریم مدیرکل جدید این نهاد با روحیه جوانی و باانگیزه‌ای که دارند اقدامات ماندگاری را برای حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان انجام دهند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان