۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین قزوین میزبان پنج شهید دفاع مقدس است
کد خبر: ۳۵۴۷۹۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

قزوین میزبان پنج شهید دفاع مقدس است/ مراسم تشییع همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)

امیر سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری از تشییع پنج شهید همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در استان خبر داد.

قزوین میزبان پنج شهید دفاع مقدس است
امیر سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌‍وهنر صبح قزوین؛ با بیان اینکه قزوین فردا میزبان پنج شهید دوران دفاع مقدس می‌شود، اظهار کرد: پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس و شهید باب‌الله داوودی و صفرعلی فیض بیگدلی که به تازگی با آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شده‌اند، فردا وارد استان قزوین خواهند شد.

وی افزود: پیکر این شهدا فردا دوازدهم دی ماه (روز یکشنبه) راس ساعت ۱۰ و نیم صبح در مقابل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مورد استقبال اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نظامی قرار گرفته و ‌به معراج شهدای قزوین منتقل خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: این پنج شهید تا روز شانزدهم دی ماه میهمان مردم استان قزوین هستند و برنامه‌های مختلف فرهنگی با حضور این شهدا در این چند روز در هیئات و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود که مهمترین این مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی است که روز دوشنبه بعدازظهر از ساعت 15 تا 17بعد از ظهر در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود.

امیر پیری عنوان کرد: مراسم روز تشییع و تدفین شهدا همزمان با کل کشور راس ساعت هشت و نیم صبح پنجشنبه 16دی ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مقابل امامزاده اسماعیل(ع) واقع در خیابان شهدا(سپه سابق) به سمت گلزار شهدای قزوین آغاز خواهد شد.

دو شهید گمنام در لشگر 16زرهی قزوین خاکسپاری می‌شوند

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از آن، اتوبوس‌هایی توسط شهرداری قزوین در مقابل گلزار شهدا تعبیه شده تا مردم به صورت تشییع خودرویی تا مقابل لشگر ۱۶ زرهی هدایت شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ابراز کرد: پیکر دو شهید گمنام که یکی ۲۲ ساله و‌ متعلق به عملیات بدر در شرق دجله و دیگری ۱۷ ساله و متعلق به عملیات کربلای ۸ است، در لشگر ۱۶ زرهی قزوین خاکسپاری خواهند شد.

امیر پیری اذعان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با حضور فرماندهان نظامی استان بنا شد که پیکر شهید باب الله داوودی و یکی از شهدای گمنام چهارشنبه شب به شهرستان بویین زهرا منتقل شوند.

وی ابراز کرد: پیکر شهید باب‌الله داوودی و شهید گمنام دیگری که ۳۵ ساله و متعلق به عملیات بدر در شرق دجله است، همزمان با کل کشور راس ساعت ۸ و نیم صبح از ابتدای روستای ولی‌آباد تشییع خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: پیکر شهید گمنام بعد از مراسم تشییع در روستای ولی‌آباد بوئین زهرا تدفین می‌شود و پیکر مطهر شهید باب‌الله داوودی بعدازظهر همان روز در سگزآباد تدفین خواهد شد.

امیر پیری در پایان گفت: پیکر شهید صفرعلی بیگدلی نیز بعد از مراسم تشییع در شهر قزوین؛ عصر روز پنجشنبه با حضور مردم شهید پرور اقبالیه در مزار شهدای این شهر تدفین خواهد شد.


شهید باب الله داودی، متولد اول فروردین سال ۱۳۴۶ در روستای سگزآباد بوئین زهرا از شهرستان‌های تابعه استان قزوین است.

این شهید گرانقدر با عضویت بسیجی طی سه مرحله اعزام در تاریخ ۲۱ دی سال ۱۳۶۲ برای آخرین بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در تاریخ ۷ اسفندماه همان سال طی عملیات خیبر از لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب به عنوان تیربارچی در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل می‌شود.

پیکر مطهر شهید باب الله داودی پس از عملیات تفحص، در سال ۹۴ به عنوان شهید گمنام در شهر چالانچولان از توابع شهرستان درود استان لرستان به خاک سپرده شده و پس از شناسایی از طریق آزمایش DNA در سال جاری خبر بازگشت این عزیز به خانواده اش اعلام شد.

در بخشی از وصیت نامه شهید باب الله داودی آمده است: مسجد سنگر است، سنگرها را خالی نگذارید.


شهید صفرعلی فیض بیگدلی از شهدای گرانقدر عملیات خیبر اعزامی هشتم دی ماه سال ۱۳۶۲ است که در تاریخ هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و در سن ۵۳ سالگی به مقام والای شهادت نایل گشت.

شهید صفرعلی فیض بیگدلی در یکم فروردین سال ۱۳۹۵ بعنوان شهید گمنام در بخش بیارجومند شهرستان شاهرود استان سمنان به خاک سپرده شد و پس از شناسایی از طریق آزمایش DNA، در سالجاری، شامگاه امروز ۱۰ آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ خبر پیدا شدن پیکر پاکش به تنها فرزند وی که در حال حاضر ساکن شهر اقبالیه است، داده شد. گفتنی است پدر، مادر و همسر این شهید گرانقدر در قید حیات نیستند.


انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان