برخی از آنها آنقدر خوب طراحی شدهاند که یک طورهایی ارزش هنری دارند یا شوخیای در آنها نهفته است که برایمان لذتبخش است. برخی از آگهیها کاملا فریبنده و کاذب هستند و هدف از آنها فروش کالاهای معیوب و ناقص با فریفتن مشتریهای کم دقت است.
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین؛ برآورد میشود که در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین هر شخص در هر روز با ۱۰ هزار آگهی برخورد داشته باشد. البته ما تعداد زیادی از آنها را به صورت حاشیهای میبینیم و میشنویم و توجهی به آنها نمیکنیم.
برخی از آنها آنقدر خوب طراحی شدهاند که یک طورهایی ارزش هنری دارند یا شوخیای در آنها نهفته است که برایمان لذتبخش است.
برخی از آگهیها کاملا فریبنده و کاذب هستند و هدف از آنها فروش کالاهای معیوب و ناقص با فریفتن مشتریهای کم دقت است.
در این پست ما مثالهایی از بازاریابیهای کثیف و شیوههای فروش فریبنده را با هم مرور میکنیم.
این کاربر شکایت کرده که از ویدئویی که در اینترنت گذاشته، یک شرکت تولید صندلی، عکسی تهیه کرده و صندلی خودش را روی آن فتوشاپ کرده.
چه پارکینگ ارزانی. اما مردم دقت نمیکنند که بهای آن برای هر ۱۰ دقیقه ، ۴ دلار است. این مطلب با فونت ریز نوشته شده است.
از فابرکستل انتظار نداشتیم!
ترفندهای حجیم نشان دادن غذا عمومیت دارند. غذا، ظرف تنقلات یا شیرینی میخرید و فکر میکنید کاملا پر است و بعد با صحنههایی مثل این مواجه میشوید:
ظرف غلات صبحانه ارتفاعش بیشتر شده، اما ۱۱ درصد نسبت به قبل کمتر مواد غذایی دارد:
توپی که آنقدر بد ساخته شده که برای رفع مسئولیت رویش نوشته شده که به آن لگد زده نشود، اما اسم و لوگوی روی آن چیز دیگری میگوید!
اگر نامه را باز کردی به این معنی است که با شرایط فروش موافقیت کردهای!
یک گوشی موبایل که در واقع یک دوربین بیشتر ندارد. اما قسمت پشتش طوری ساخته شده که القا میکند دوربین دوگانه دارد!
قیمت ناهار ۱.۹۹ نیست. بلکه ۷.۹۹ است!
تلویزیون سامسونگ را ۲۵۰۰ دلار خریده و بعد باید در برنامه این تلویزیون آگهیهایی مثل این را تحمل کند.
با این بستهبندی عجیب نیست که اینقدر زود تمام میشود!
آگهیهای کاذب تخفیف که مشتریها را ترغیب به دانلود اپلیکیشن میکنند.
آگهی تبلیغاتی با فونت دست نویس که گیرنده تصور میکرده که یک نامه شخصی است و بازش کرده:
این کتری باعث صرفهجویی ۷۰ درصدی در انرژی میشود، مشروط به اینکه به جای یک لیتر آب با آن ۲۳۵ میلی لیتر آب بجوشانید!
دستگاه فروش خودکار تنقلات که عدد یک در آن ظاهرا خراب شده و درست نمیپیچید. در نتیجه مشتری فکر میکند که قیمت شکلاتها فقط ۵۰ سنت است، در صورتی که قیمت آنها ۱.۵ دلار است!
در خردهفروشی H&M مشتری تصور میکند که قیمت اجناس این قیمت فقط ۳ دلار است. در صورتی که پایینتر با فونت ریز نوشته شده که شروع قیمتها از ۳ دلار است!
وای فای رایگان! البته در زیر نوشته شده که باید یک خرید ۵ دلاری داشته باشید تا رمز وای فای به شما داده شود.
اصلا درست نیست که اسکناسهای فیک را اینجا بگذارید تا مردن نیازمند به هوای آنها، ضمن تحقیر شدن، اگهی شما را ببینند.
تابلو اول خیلی امیدوارکننده به نظر میرسد … اما …
این فیلم را ببینید. اژدهاهایی بیشتر از فیلمهای هابیت دارد!
این بسته آگهی شبیه بستهبندی آمازون طراحی شده!
میزان ضد عرق واقعی داخل این بسته.
حاوی مخلوطی از روغن آفتابگردان و روغن زیتون. اما به سختی میتوان روغن آفتابگردان آن را خواند!
بسته اسموتی؟ فقط باید اسموتی به آن اضافه کنید. چیز دیگر نمیخواهد!
این بستهبندی کلا در سطح بالایی از فریب و کمفروشی است!
تا شما را وادار به سوایپ استوری کنند.
چیزی که فکر میکردهاید سفارش دادهاید(چپ) در مقایسه با چیزی که دریافت کردهاید (راست)
قهوه رایگانی که یک دلار است!
در ضمن بالکن خصوصی هم دارد. فقط یک مقدار بدمنظره است!
کنسل کردن لغو نصب؟!
پنجاه درصد تخفیف؟ نه! جلوتر که بروید میبینید حداکثر تخفیف ۵۰ درصد است.
وقتی در آلارم سیستم عامل آگهیهای مرورگر خودت را میدهی!
تحقیر مخاطب
انتهای پیام/1404
منبع: یک پزشک
دیدگاه ها