۲۱/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۳ سه‌شنبه

صبح قزوین تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی دغدغه اصلی هنر متعهد است
کد خبر: ۳۵۳۳۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۸/۹ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی دغدغه اصلی هنر متعهد است

محمدرضا امامقلی گفت: نیروی انسانی تراز با آرمان‌های انقلاب، مهم‌ترین چالش در عرصه هنر انقلاب بوده و تمام اهدف فعالیت هنری، آگاه‌سازی جامعه است و این اتفاق باید محقق شود.

تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی دغدغه اصلی هنر متعهد است
محمدرضا امامقلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با اشاره به حمایت‌های حوزه هنری از امور سینمایی استان اظهار کرد: تلاش‌ بسیاری برای تأمین هزینه زیرساخت‌های سینمایی استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود؛ برای نمونه درنظر داریم تعدادی سالن به سالن‌های سینما اضافه کرده و به توسعه سینما در شهرستان‌های استان و راه‌اندازی سالن سینمایی بپردازیم.

وی با بیان اینکه اقدامات موثر جدیدی در امور سینمایی توسط حوزه هنری استان انجام شده است، افزود: همزمان با سفر رئیس حوزه هنری کشور به استان قزوین، تفاهم‌نامه‌هایی منعقد می‌شود تا به واسطه آن قزوین میزبان بخشی از لوکیشن‎‌های نمایش خانگی و فیلم‌های سینمایی باشد و بخش عمده‌ای از مستند حوزه هنری توسط مستندسازان قزوینی تولید شود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم این استان در بازه زمانی کوتاهی تولیدکننده مستند باشد، البته تحقق این امر نیازمند عزم جمعی است.

کشف استعداد و بالندگی فرهنگ و هنر استان در اولویت‌های حوزه هنری
 
 امامقلی گفت: کشف استعداد، توانمندسازی و بالندگی در عرصه‌های مختلفی که جزو اولویت‌های انقلاب اسلامی است با هدف ایجاد کنش‌گری، مهم‌ترین برنامه حوزه هنری است و این امر در سه مرکز رشد هنرهای تصویری، ادبیات داستانی و پایداری محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرکز رشد ادبیات داستانی حوزه هنری استان به سمت تولید رمان قدم برداشته و فعالیت‌های خود را در مرکز رشد ادبیات پایداری در سطوح مختلف برای تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پیشرفت استان آغاز خواهیم کرد، برای تحقق این امر همزمان نیروهای لازم تربیت می‌شوند.

 این مقام مسئول اذعان کرد: نیروی انسانی تراز با آرمان‌های انقلاب، مهم‌ترین چالش در عرصه هنر انقلاب بوده و تمام اهدف فعالیت هنری، آگاه‌سازی جامعه است و این اتفاق باید محقق شود.

دوران شکوفایی حوزه هنری با فاصله زمانی کوتاهی طی خواهد شد
 
امامقلی یادآور شد: باتوجه به اینکه تصمیم‌گیری باید متناسب با محدویت‌های مدیریت فرهنگی صورت بگیرد حوزه هنری بار مسئولیت خود را مشخص کرده و پیشرفت، مهم‌ترین چشم انداز آن است.

وی مطرح کرد: برنامه‌های مناسبی برای بخش هنرهای نمایشی و تجسمی در نظرداریم و حوزه هنری دوران شکوفایی خود را با فاصله زمانی کوتاهی طی خواهد کرد، براین اساس تعامل خود را با دستگاه‌های مرتبط مانند آموزش و پرورش به منظور تربیت معلم هنرمند آغاز کرده‌ایم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین در پایان با اذعان به اینکه دوره‌های آموزشی بسیاری در حوزه هنری برگزار می‌شود، گفت: دوره‌های آیتم‌ساز تلویزیونی ویژه آقایان و بانوان، دوره شهید باقری ویژه برداران و مستند بلند، دوره تاریخ شفاهی و داستان نویسی از جمله دوره‌های آموزشی حوزه هنری است.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان