۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین فضائل اخلاقی حضرت خدیجه(س) الگویی کامل برای زنان و مردان امروز
کد خبر: ۳۴۹۷۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۲/۳ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

عضو مجلس خبرگان در مصاحبه با صبح قزوین مطرح کرد؛

فضائل اخلاقی حضرت خدیجه(س) الگویی کامل برای زنان و مردان امروز

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه این بانوی نمونه در بسیاری از عرصه‌ها الگویی شایسته برای مردان و زنان جامعه امروز ما است، گفت: حضرت خدیجه(س) با تمام وجود در خدمت دین اسلام بود و افتخار اولین بانوی مسلمان را برای خود کسب کرد.

فضائل اخلاقی حضرت خدیجه(س) الگویی کامل برای زنان و مردان امروز

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سخن از خدیجه، سخن از یک دنیا عظمت و پایدارى و استقامت درراه هدف است به طوری که به خصلت‌های نیکو آراسته شده بود و هر رنج دیـده‌ای کـه از حمایت‌های دیگران ناامید می‌گشت، راهـی سـرای ایـشان می‌شد و به سـنگر سـرشار از عطوفت و گنج سخاوت او پنـاه مـی‌برد و به برکت لطف و احسان حضرت بر زخم‌های زندگی خود مرهم می‌نهاد.

حضرت خدیجه(س) پانزده سال قبل از عام الفیل و شصت و هشت سال قبل از هجرت نبوی در شهر مکه دیده به جهان گشود و پس از شصت و پنج سال زندگی با شرافت و فضیلت سرانجام در تاریخ دهم رمضان سال دهم بعثت و سه سال قبل ازهجرت رسول خدا به مدینه به لقاءالله پیوست.

حضرت خدیجه(س) به فرمایش رسول اکرم(ص) در زمرۀ چهار زن برگزیدۀ عالم است که سه نفر دیگر آنها مریم، آسیه و دخترش فاطمۀ زهرا(س) هستند و نیز در زمرۀ افرادی است که بهشت مشتاق آنان است و خداوند و فرشتگان به آنها درود فرستاده است.

آیت الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با برشمردن صفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام پیش از اسلام از خاندان متدین و مومن مسیحی بود و علاوه بر دیانت نیز در مدیریت و تجارت دستی توانا داشت و توانسته بود از این راه اموال فراوانی را به دست آورد.

ثروتمندان جامعه به تاسی از حضرت خدیجه (س) انفاق کنند

وی افزود: در بسیاری از روایات بیان می‌شود که خدیجه(س) در زمان جاهلیت ازدواج کرده است اما این بانو به تمام خواستگاران خود در جزیره العرب جواب منفی داده و تا قبل از پیامبر اسلام، ازدواج نکرده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جایگاه معنوی این بانوی بزرگ اسلام یادآور شد: خداوند متعال به وسیله جبرائیل به خدیجه سلام می‌رساند و همان طور که در زیارت وارث می‌خوانیم نیز در سلام‌ها به ابا عبدالله با اشاره به اجداد مطهر و مطهره اباعبدالله الحسین(ع)، از این بانوی اسلام هم یاد می‌شود و این نشان از بزرگی و گذشته پاک و خالی از شرک این زن نمونه دارد.

وی با بیان اینکه این بانو نمونه در بسیاری از عرصه‌ها الگویی شایسته برای مردان و زنان جامعه امروز ما است، گفت: حضرت خدیجه(س) بعد از ازدواج با پیامبر اکرم(ص)، با تمام وجود در خدمت دین اسلام بود و افتخار اولین بانوی مسلمان را برای خود کسب کرد.

اسلامی عنوان کرد: خدیجه(س) اموال فراوانی داشت و این اموال را برای تقویت بنیه اسلام در اختیار پیامبر قرار داد و در موقعیت‌های سختی همچون تحریم از سوی مشرکان مکه و محاصره در شعب ابی طالب از آنها در این راه استفاده می‌کرد.

این مقام مسئول با اشاره به یاری پیامبر از سوی از سوی خدیجه(س) و امیرالمومنین(ع) ابراز کرد: این دو بزرگوار به مانند دو بال برای پیامبر اسلام بودند که یکی با جهت‌گیری و دیگری با اموالش تمام تلاش خود را در یاری  پیامبر(ص) برای بسط و گسترش اسلام به کار گرفتند.

وی تصریح کرد: در شرایط سخت کرونا و وضعیت بحرانی معیشت قشری از جامعه، بسیار پسندیده است که ثروتمندان جامعه با تاسی از حضرت خدیجه(س)، اموال خود را در راه کمک به مردم و معیشت آنها هزینه و خیر دنیا و آخرت را برای خود طلب کنند.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان