۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین فراخوان هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین اعلام شد
کد خبر: ۳۴۸۹۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۸ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

فراخوان هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین با اعلام جزئیات هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین گفت: این جشنواره با هدف هم افزایی ظرفیت‌های رسانه‌ای و بیان ظرفیت‌ها و جریان‌سازی رسانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مردم برگزار می‌شود.

فراخوان هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین اعلام شد
محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: اداره کل ارشاد استان قزوین با همکاری معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان "هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین" را برگزار می‌کند؛ بر این اساس از کلیه اصحاب رسانه استان دعوت می‌شود تا در این رویداد شرکت کنند. 

وی اهداف این جشنواره را هم افزایی ظرفیت‌های رسانه‌ای، بررسی مهم استان در رسانه‌های خبری و ارائه راهکارهای مناسب، بیان ظرفیت‌ها و جریان‌سازی رسانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسئولان برای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال و ارتقای محتوای کیفی نشریات و تقویت روزنامه نگاری حرفه‌ای برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین عنوان کرد: محورها و موضوعات جشنواره آزاد است و مواردی از جمله کرونا، مدافعان سلامت، کمک مؤمنانه، ایثار، مهرورزی، امیدبخشی، محیط زیست و زمین، حقوق شهروندی، گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، چهل سالگی دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن، جهش تولید، تسهیل و رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، مفاخر و چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر استان، رویدادهای فرهنگی و هنری و قرآن و عترت، نماز و نیایش، امربه معروف و نهی از منکر و فضای مجازی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بخش‌های این جشنواره شامل سرمقاله و یادداشت، عکس و گزارش تصویری، گرافیک و صفحه آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش و تحلیل و کلیپ و ویدئوهای خبری است.

اسماعیلی درمورد شرایط شرکت در جشنواره اعلام کرد: هر متقاضی در هر یک از بخش‌های جشنواره می‌تواند حداکثر سه اثر ارائه کند و بر این اساس کلیه روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان خبری و طراحان گرافیک رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

وی بیان کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌بایست به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به آدرس ghazvin.farhang.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود اقدام کرده یا می‌توانند به صورت چاپ شده به دبیرخانه تحویل دهند.

این مقام مسئول ابراز کرد: آثار ارسالی باید از تاریخ 1/1/1399 لغایت 31/01/1400 در رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های دارای مجوز منتشر شده باشد و آثار و مطالب بدون امضاء و با امضاء مستعار پذیرفته نمی‌شوند؛ از این رو افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود باید به تایید مدیر رسانه رسیده باشد.

وی اضافه کرد: مطالب مربوط به رسانه‌های لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های و ویژه نامه‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت.

این مقام مسئول جوایز برگزیدگان این جشنواره را به شرح زیر اعلام کرد: نفر اول در هر بخش تندیس جشنواره همراه با لوح تقدیر و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم در هر بخش لوح تقدیر و مبلغ10میلیون ریال جایزه نقدی، نفر سوم در هر بخش لوح تقدیر و مبلغ8 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد و به نفرات شایسته تقدیر در هر بخش نیز لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
 
وی در پایان کرد: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار تا 10خردادماه 1400 و زمان معرفی برگزیدگان و مراسم اختتامیه نیز در خردادماه 1400 خواهد بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان