۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین سند بالادستی در شورای فرهنگ عمومی، مبانی قرآنی و میراث پیامبر(ص) است
کد خبر: ۳۴۸۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

سند بالادستی در شورای فرهنگ عمومی، مبانی قرآنی و میراث پیامبر(ص) است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سند بالادستی ما در شورای فرهنگ عمومی اصول و مبانی قرآنی و میراث پیامبر(ص) و آل پیامبر است و باید الگوسازی‌های فرهنگی بر اساس همین مبانی تحقق پیدا کند.

سند بالادستی در شورای فرهنگ عمومی، مبانی قرآنی و میراث پیامبر(ص) است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز(چهارشنبه) در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در سال 99 با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) با جهل مبارزه کرد و اولین آیاتی که به حضرت نازل شد، آیات سوره علق بود که عصاره همه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، افکار و اندیشه‌های بشری در آن مطرح شده است.
 
وی افزود: پیامبر(ص) آمد تا چیزهایی به انسان بیاموزد که اگر از ناحیه وحی و پیامبر(ص) به انسان منتقل نمی‌شد، انسان هرگز به آن علوم و معارف دست نمی‌یافت و تجربه بشری توانایی دست‌یابی به آن علوم و معارف را نداشت.
 
امام جمعه قزوین با بیان اینکه مبارزه با گمراهی یکی دیگر از رسالت‌های پیامبر(ص) بود، عنوان کرد: خدای متعال توسط رسولش، راه‌های هدایت را به انسان نشان داده و انسان با این هدایت‌ها می‌تواند از جهل و نادانی رهایی پیدا کند.
 
 
وی بیان کرد: پیامبر(ص) به رسالت رسید تا انسان را به حریت و آزادگی برساند، پیامبر(ص) نه فقط برای جغرافیای پیرامون خود حریت و آزادگی آورد بلکه برای همه اهل عالم در تمام عصرها و زمان‌ها، الگوی آزادگی و حریت ارائه کرده است.
 
عابدینی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) آمد تا بنای شرک را از میان بردارد، ولو مشرکان خوشایندشان نباشد؛ از بین بردن شرک، ظلم، نابرابری، بی‌عدالتی و استحکام بخشیدن به عدالت از رسالت‌های بعثت است.
 
وی عنوان کرد: کرامت انسانی در جامعه‌ای احیا شد که به قول دکتر شریعتی جامعه‌ی شعر، شمشیر و شتر بود که از شمشیرشان خون می‌چکید. پیامبر فرهنگ جاهلیت را نابود کرد و امروز نیز باید تلاش کنیم تا با شیوه‌های نوین وارد کننده جاهلیت مدرن از جوامع مستکبر نباشیم.
 
 
امام جمعه قزوین مبارزه با ظلم و حمایت از عدالت، محرومان و مستضعفان را یکی از رسالت‌های والای پیامبر(ص) برشمرد و تأکید کرد: امروز باید بیینیم شورای فرهنگ عمومی در تدوین سندهای بالادستی چه هدفی را در راستای این رسالت مهم پیامبر(ص) داشته است و حتما باید برای معیشت و بی عدالتی‌ها چاره‌ای بیندیشد تا این رذایل از جامعه ریشه کن شود.
 
وی اظهار کرد: باید ببینیم چقدر حواسمان به گرفتاری‌های مردم است. قرآن، متون و منابع اسلامی ما منشوری هستند که رسیدن به زندگی متعالی را برای انسان شرح داده‌اند و در جزئی‌ترین مسائل زندگی دستورالعمل ارائه کرده‌اند.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: هیچ خلائی در این عرصه وجود ندارد که بخواهیم مؤسس مبانی دینی و وارد کننده مباحث فرهنگی باشیم و باید دارایی‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل این دستورالعمل زندگی را کشف کنیم.
 
عابدینی در پایان تصریح کرد: سند بالادستی ما در شورای فرهنگ عمومی اصول و مبانی قرآنی و میراث پیامبر(ص) و آل پیامبر است و باید الگوسازی‌های فرهنگی بر اساس همین مبانی تحقق پیدا کند و تمدن آینده را با تکیه بر آن بسازیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان