۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین موضوع تخریب کاشی‌کاری امامزاده حسین(ع) چه بود؟
کد خبر: ۳۴۳۷۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۴ ساعت: ۱۲:۲۴ ↗ لینک کوتاه

میراث فرهنگی قزوین تشریح کرد

موضوع تخریب کاشی‌کاری امامزاده حسین(ع) چه بود؟

فیلمی با عنوان تخریب کاشی‌کاری رخ بام امامزاده حسین(ع) حین مرمت در فضای مجازی منتشر شده بود که واکنش دوستداران میراث فرهنگی را به دنبال داشت.

موضوع تخریب کاشی‌کاری امامزاده حسین(ع) چه بود؟

احسان نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به شایعه تخریب کاشی‌کاری امامزاده حسین(ع) اظهار کرد: شامگانه پنجشنبه دوم مرداد فیلمی با عنوان تخریب کاشی‌کاری رخ بام امامزاده حسین(ع) حین مرمت در فضای مجازی منتشر شد.

وی افزود: باید در این باره گفت مرحله جدید ساماندهی و مرمت امامزاده حسین(ع) شامل مرمت بام، بدنه و گنبد از یکم مرداد با تأمین اعتبار از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و نظارت میراث فرهنگی آغاز شده و مرحله گمانه زنی، آسیب شناسی و رفع خطر بخش‌هایی از بنا برای شروع مراحل اصلی مرمت در حال انجام است.

معاون میراث‌فرهنگی استان اضافه کرد: فیلم منتشر شده مربوط به برداشت بخشی از کاشی‌کاری رخ‌بام ضلع جنوب غربی آستان است که با توجه به طبله کردن کاشی‌ها و جدا شدن این بخش از سازه اصلی و احتمال خطر ریزش و در رفتگی انجام و پس از رفع خطر مجددا با مصالح جدید الگوسازی و اجرا می‌شود.

این مقام مسئول گفت: طرح مرمت امامزاده حسین(ع) پس از تشکیل کارگروه و برگزاری جلسات مشترک نمایندگان ادارات کل اوقاف وامور خیریه و میراث فرهنگی با مطالعه و طرح مکتوب و تحت نظارت کارشناسان باسابقه مرمت این اداره کل در دست اجراست و اقدام غیر فنی و غیر قانونی صورت نگرفته است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان