۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین مرحله سوم مسابقات "فصل عید" ویژه ماه رمضان در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۱۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۸ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان:

مرحله سوم مسابقات "فصل عید" ویژه ماه رمضان در قزوین برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین گفت: سری سوم مسابقات فصل عید جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و بهره‌مندی آنان از ماه مبارک رمضان طراحی شده و هرروز سوالات حول سه محور احکام، قرآن و سوالات علمی طراحی می‌شود.

مرحله سوم مسابقات "فصل عید" ویژه ماه رمضان در قزوین برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح‌قزوین؛ درباره‌ی فرخوان مسابقات برای نوجوانان در ایام ماه رمضان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، نیاز به برنامه‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جلوگیری از پیامدهای سوء این بیماری به روشنی احساس می‌شد، به همین منظور اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با همکاری کانون توحید، به طراحی و اجرای مجموعه مسابقات فصل عید برای نوجوان اقدام کرد.

وی افزود: مرحله‌ی اول این مسابقات از ۱۰ فروردین‌ماه سال جاری در چهار پیام‌رسان مجازی از جمله بله، روبیکا، تلگرام و اینستاگرام آغاز و در ۱۶ فروردین ماه با اعلام اسامی برندگان و اهدای جوایز به پایان رسید.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین اذعان کرد: مراحل برگزاری مسابقات به گونه‌ای بود که در سه روز متوالی ۱۲،۱۳ و۱۴ فروردین ماه هر روز سه سوال و چالش متفاوت در پیام‌رسان‌ها مطرح می‌شد و برندگان چالش به مرحله‌ی بعدی راه پیدا می‌کردند.

وی اذعان کرد: به منظور شناسایی، تشویق و رشد استعدادهای مختلف نوجوانان، سوالات مسابقه در موضوعات و مباحث مختلفی مطرح می‌شد تا بتوان به خوبی تمام استعدادها را پوشش دهد.

این مقام مسئول ابراز کرد: از اهداف برگزاری این مسابقات می‌توان به پرورش خلاقیت، افزایش ارتباط موثر بین خانواده و نوجوان، افزایش بازدهی ذهنی و عملکرد فکری، پرورش قدرت برنامه‌ریزی، هیجان سالم درخانه و در زمان بیماری، توجه به شخصیت و مهارت نوجوانان، ایجاد شور و انگیزه در خانواده و از بین بردن فضای یاس و ناامیدی، موفقیت و ایجاد هدف اشاره‌ کرد.

وی بیان کرد: ۱۸ برگزیده‌ی مسابقات در روز جمعه ۱۶ فروردین ماه در چالشی سخت و پیچیده با یکدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت هیئت داوران نفرات برتر را برنده اعلام کردند و به تمامی برندگان، جوایزی اهدا شد.

محمودی تصریح کرد: باتوجه به ادامه یافتن تعطیلی مدارس و در خانه ماندن نوجوانان هیئت برگزاری مسابقات طراحی و اجرای سری دوم مسابقات با بازه‌ی زمانی طولانی آغاز کرد.

وی افزود: این سری از مسابقات که از هفته‌ی سوم فروردین ماه آغاز و تا آستانه‌ی ماه مبارک رمضان ادامه داشت، شرکت کنندگان هرهفته در یک چالش شرکت کرده و پس از انتخاب شدن شش نفر توسط داوران و چهار نفر توسط آرای مردمس این برندگان به مرحله‌ی نیمه نهایی راه پیدا کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: چهار نفر منتخب در مرحله‌ی نیمه نهایی هر هفته، درچالش جدید به رقابت می‌پردازند و دو نفر از برندگان به مرحله‌ی فینال می‌روند، همچنین پس از سه هفته برگزاری مسابقات مقدماتی و نیمه نهایی شش فینالیست مسابقه مشخص شده و در مسابقات فینال شرکت می‌کنند که البته سری سوالات این دوره از مسابقات تولید محور بوده و بنا به قوه‌ی خلاقیت دانش‌آموزان طراحی و هدف‌گزاری شده‌است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین با اشاره به سری سوم مسابقات عنوان کرد: سری سوم مسابقات جهت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و بهره‌مندی آنان از ماه مبارک رمضان طراحی شده و هرروز سوالات حول سه محور احکام، قرآن و سوالات علمی طراحی می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان برای شرکت در مسابقات سری سوم می‌توانند از ساعت ۲ الی ۷ بعدازظهر به سوالات پاسخ داده و جزو پنج نفر برتری باشند که در روز عید فطر به آنها جوایزی اهدا می‌شود، البته در طول هفته بین تمام شرکت‌کنندگان قرعه‌کشی شده و به برندگان کتاب به عنوان جوایز اهدا می‌شود.

محمودی در پایان بیان کرد: مسابقه دارای ۱۲ سوال طلایی با امتیاز ویژه برخوردار است که پاسخ به این سوالات می‌تواند کمک بزرگی برای رسیدن به جوایز نهایی باشد.
انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان