۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین شرایط ثبت‌نام برای ورودی‌های جدید در قزوین اعلام شد
کد خبر: ۳۴۱۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۲/۶ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان:

شرایط ثبت‌نام برای ورودی‌های جدید در قزوین اعلام شد

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه خواهران استان قزوین گفت : افرادی که با مدرک سیکل قصد تحصیل در حوزه علمیه را دارند باید حداقل ۱۷ سال سن داشته باشند، یعنی متولدین ۸۲ و پس از آن می‌توانند شرکت کنند.

شرایط ثبت‌نام برای ورودی‌های جدید در قزوین اعلام شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ فاطمه آشوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(شنبه) در حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد، با اشاره به شرایط احراز ثبت نام در این مرکز اظهار کرد: یکی از شرایط ثبت نام در حوزه علمیه خواهران حداقل معدل ۱۲ دیپلم و یا بالاتر است.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علیمه خواهران استان قزوین با بیان اینکه افراد در حال تحصیل هم می‌توانند همزمان در این مرکز ادامه تحصیل دهند، افزود: تعداد میانگین واحدهای گذرانده برای افراد مشغول به تحصیل در پایه سوم دوره متوسطه دوم باید ۱۲ واحد یا بالاتر باشد و تمامی این افراد باید تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۳۹۹ مدرک خود را ارائه کنند.

وی ابراز کرد: افرادی که حافظ کل قرآن کریم یا صحیفه سجادیه و نهج البلاغه هستند از شرط معدل معاف خواهند شد.

آشوری با اشاره به شرایط سنی برای ثبت نام در حوزه علمیه ابراز کرد: متولدین سال ۵۹ به بعد می‌توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند، اما حافظین قرآن و افرادی که مدرک دانشگاهی دارند با ارائه مدرک معتبر از تخفیف سنی برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین امتیازاتی برای گروه‌هایی از جمله حافظین قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، اعضای بسیج، استعداد‌های برگزیده مسابقات المپیادهای قرآنی و خانواده‌های ایثارگر در نظر گرفته شده است.

بازنگری در دروس حوزوی

این مقام مسئول ادامه داد: افراد برای ثبت نام باید به وبگاه حوزه علمیه به آدرس WWW.PAZIRESH.HC.IR و WWW.WHC.IR مراجعه کنند. با توجه به شرایط کنونی کشور، داوطلبین می‌توانند از طریق سایت ذکر شده، تماس تلفنی و ارسال مدارک از طریق فضای مجازی یا به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی به مدارس برای ثبت نام مراجعه کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: دوره‌های شرکت خواهران در حوزه به صورت حضوری و نیمه حضوری است؛ لذا افراد پس از گذراندن ۷۶ واحد؛ اگر شرایط برای ادامه تحصیل حضوری نداشته باشند، می‌توانند دوره خود را به صورت نیمه حضوری ادامه دهند.

وی افزود: در سطح دو کارشناسی، گذراندن دوره غیرحضوری وجود ندارد، اما در سطح سه دوره غیرحضوری در سه رشته وجود دارد و افرادی که مدرک سطح دو با معدل دیپلم ۱۷ و بالاتر داشته باشند، از آزمون ورودی سطح سه معاف هستند و فقط باید در مصاحبه علمی شرکت کنند.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه خواهران استان قزوین تصریح کرد: افرادی که با مدرک سیکل قصد تحصیل در حوزه علمیه را دارند باید حداقل ۱۷ سال سن داشته باشند، یعنی متولدین ۸۲ و پس از آن می‌توانند شرکت کنند.

آشوری اضافه کرد: داشتن گواهی نامه سیکل پایان تحصیلات و حداقل شرط معدل ۱۵ برای این افراد تعیین شده است و برای ثبت نام این افراد فقط مصاحبه انجام می‌شود.

وی گفت: از سال ۹۶ به بعد، بازنگری در متون درسی حوزه انجام شده و با توجه به مسائل امروز اکثر مطالب بروز شده است.

حضور ۲۶۷ طلبه برای مقابله با کرونا

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: در روزهای آغازین شیوع کرونا علی‌رغم ترس و وحشتی که ایجاد شده بود، اکثر طلبه‌ها به عرصه جهاد وارد شدند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در سه بخش با ویروس کرونا به مقابله می‌پردازد، افزود: بعضی از طلاب در خصوص فعالیت‌های شبکه‌های مجازی مانند تشکیل گروه‌های معنوی، معرفتی، مشاوره، مهدوی، ختم سلامت، پویش‌های متفاوت، مسابقات فرهنگی، روحیه بخشی به افراد درگیر با بیماری کرونا و توصیه‌های بهداشتی فعالیت دارند.

نظری ادامه داد: در دوران شیوع کرونا ۲۶۷ طلبه برای مقابله با این ویروس منحوس از طریق فضای مجازی به ارائه خدمت پرداختند؛ همچنین در نیمه شعبان با همکاری اساتید، چهار راس گوسفند قربانی و بین افراد نیازمند توزیع شد.

وی تاکید کرد: بسیاری از طلابی که روحیه جهادی داشتند به صورت خودجوش داوطلب شده و برای عیادت بیماران و همکاری با پزشکان در بیمارستان‌ها خدمات رسانی کردند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: در ایام شیوع کرونا حدود ۱۷ طلبه در بحث بسته بندی و توزیع مواد ضدعفونی به روستاهای دورافتاده همکاری کردند.

نظری بیان کرد: برای تدفین افراد مبتلا به کرونا ۱۲ طلبه داوطلب شده بودند که از این تعداد ۳ نفر برای همکاری به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه استان در پایان گفت: پویش قرائت صفحه به صفحه قرآن طی شش شب جمعه با همکاری صدا وسیما و با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم لو از دیگر خدماتی بود که در این روزها به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان