۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین پذیرش مسافر در مراکز اقامتی غیررسمی قزوین ممنوع شد
کد خبر: ۳۴۰۶۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ساعت: ۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مدير کل میراث‌فرهنگی استان:

پذیرش مسافر در مراکز اقامتی غیررسمی قزوین ممنوع شد

مدير کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از ابلاغ ممنوعیت پذیرش مسافر در مراکز اقامتی غیررسمی و نیمه‌رسمی استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.

پذیرش مسافر در مراکز اقامتی غیررسمی قزوین ممنوع شد

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین اظهار کرد:  به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان و حفظ سلامت شهروندان پذیرش مسافر در تمامی واحدهای اقامتی غیررسمی و نیمه‌رسمی استان اعم از مدارس، خانه‌های معلم، سراهای ورزش، مهمان‌سراهای ادارات، خانه مسافرها و زائرسراها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

وی افزود: در واحدهای اقامتی غیررسمی و نیمه‌رسمی استان ضمن لغو رزروهای قبلی باید پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی به طور کامل در این واحدها رعایت شود.

مديرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین تصریح کرد: همچنین پیرو مصوبه کمیته فضاهای گردشگری و ورزشی استان ایجاد کمپ‌های مسافرتی و برپایی چادر در محیط پارک‌ها و فضاهای عمومی ممنوع اعلام شد.

وی در ادامه گفت: استان قزوین همه ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در همه ایام سال به ویژه ایام نوروز بوده که امیدواریم با اجرای تمهیدات پیشگیرانه لازم و غلبه براین ویروس، دوباره پذیرای همه گردشگران از سراسر کشور و کشورهای خارجی خواهیم بود.

دستگیری گروه حفاران غیرمجاز در اندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان قزوین در ادامه با اشاره به دستگیری گروه حفاران غیرمجاز در اندج بیان کرد: تعداد هفت نفر حفار غیرمجاز در محوطه تاریخی قلعه اندج واقع در روستای اندج از توابع بخش الموت شرقی دستگیر شدند.

وی در ادامه گفت: پیرو تماس تلفنی شورای روستای اندج مبنی بر تردد گروهی حفار غیرمجاز در محوطه تاریخی قلعه اندج و انتقال ادوات حفاری توسط چهارپا به این مکان، طی هماهنگی فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با کلانتری محل و با اقدام به موقع پرسنل خدوم کلانتری و سپاه معلم کلایه تعداد هفت نفر از حفاران غیرمجاز پیش از اقدام به حفاری و آسیب رساندن به محوطه دستگیر شدند.

خزائلی عنوان کرد: در این عملیات تعدادی ادوات حفاری کشف و پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی در پایان گفت: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند جهت اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به‌ موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان