۰۱/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۳ جمعه

صبح قزوین احداث بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان زینتی کشور در قزوین
کد خبر: ۳۳۹۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

احداث بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان زینتی کشور در قزوین

یکی از بزرگترین واحدهای آبزی پروری در کشور که شامل بخش‌های مختلف پرورش آبزیان زینتی، تولید گیاهان آبزی، ساخت تجهیزات جانبی و واحد تولید خوراک آبزیان است، در قزوین احداث می‌شود.

احداث بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان زینتی کشور در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از مراحل پیشرفت ساختمانی مجتمع آبزی پروری دشت قزوین در لیا بازدید کرد.

مهندس شهرام نجاری مسئول صدور پروانه اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: مجتمع تکثیر و پرورش آبزیان شرکت آبزی پروری دشت قزوین در زمینی به مساحت 35 هزار مترمربع و زیر بنای 4 هزار و 500 مترمربع، با ظرفیت تکثیر و پرورش 30 میلیون قطعه ماهی زینتی، در شهرک لیا مراحل پایانی ساخت را پشت سرگذاشته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را یکی از بزرگترین واحدهای آبزی پروری در کشور دانست که بخش‌های مختلف آن شامل پرورش آبزیان زینتی، تولید گیاهان آبزی، ساخت تجهیزات جانبی و واحد تولید خوراک آبزیان است.

دکتر حمید زینالی در حاشیه این بازدید، احداث این مجتمع را حائز اهمیت دانست و گفت: راه‌اندازی این مجتمع نقش مهمی در کاهش واردات خوراک آبزیان و همچنین ماهیان زینتی داشته و با کنترل‌های بهداشتی که بر روی ماهی و خوراک تولیدی این مجتمع انجام خواهد شد، از بروز و شیوع بیماری‌های آبزیان تا حد زیادی کاسته می‌شود.

وی افزود: با توجه به کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل آبزیان از کشورهای آسیای جنوب شرقی و به صرفه بودن تهیه آبزیان توسط کشورهای همسایه و اروپایی از ایران، راه‌اندازی این مجتمع موجب رونق صادرات آبزیان و تجهیزات مربوطه خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان گفت: شروع به کار مجتمع آبزی پروری در قزوین موجب ایجاد اشتغال برای حدود 50 نفر می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان