۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "شب وداع" به‌دنبال ایجاد یک جریان اجتماعی است/ ماه رمضان بیش از ماه‌های دیگر در مسیر تمدن اسلامی حرکت می‌کند
کد خبر: ۳۳۵۶۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۲ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل مذهبی:

"شب وداع" به‌دنبال ایجاد یک جریان اجتماعی است/ ماه رمضان بیش از ماه‌های دیگر در مسیر تمدن اسلامی حرکت می‌کند

در صحیفه سجادیه به مسئله وداع با ماه مبارک اشاره‌‌ی ویژه شده‌ است که با همفکری دغدغه مندان استان تلاش کردیم تا این اصل اساسی جریان اجتماعی پیدا کند.

"شب وداع" به‌دنبال ایجاد یک جریان اجتماعی است/ ماه رمضان بیش از ماه‌های دیگر در مسیر تمدن اسلامی حرکت می‌کند

حجت الاسلام سید مهدی خضری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره‌ی فضلیت شب وداع با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه تکریم و تعلیم است و زمانی زمینه‌ی نشاط معنوی مهیا می‌شود که فرد استفاده لازم را از این ماه برده‌باشد و خروج از این ماه برای او اسباب ناراحتی شود.

وی افزود: برخورد ما با ماه مبارک رمضان مانند برخورد میزبان با مهمان است که نسبت به صمیمیتی که بین میزبان و مهمان وجود دارد میزبان موقع خداحافظی ادای احترام بجا می‌آورد.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: در روایات و مفاتیح درباره‌ی وداع فردی با ماه مبارک توصیه شده است که زمینه‌ی خودسازی را فراهم می‌کند، اما با توجه به برنامه‌ریزی دشمن تنها خودسازی پاسخگوی مقاومت نیست.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه‌ی گام دوم رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: طبق بیانیه‌ی گام دوم ابتدا خودسازی باید صورت بگیرد سپس این خودسازی جریان اجتماعی یابد تا کشور به تمدن اسلامی دست یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: در صحیفه سجادیه به مسئله وداع با ماه مبارک اشاره‌‌ی ویژه شده‌ است که با همفکری دغدغه مندان استان تلاش کردیم تا این اصل اساسی جریان اجتماعی پیدا کند.

وی اذعان کرد: اگر مناسبت‌های مذهبی مانند احیا شب‌های قدر و مراسم وداع انفرادی و در منزل صورت بگیرد، نمی‌تواند زمینه‌ی تربیتی و الگوپذیری برای فرزندان و عموم مردم باشد.

این فعال فرهنگی بیان کرد: تشکیل مراسم وداع با ماه رمضان نمود همبستگی هیئت‌های مذهبی استان قزوین است که حالا الگوی سایر استان‌ها شده‌ و این به اندک افرادی که در ماه مبارک رمضان حرمت شکنی می کنند، نشان می‌دهد که این در این ماه مبارک بیش از ماه‌های دیگر باید در مسیر تمدن اسلامی حرکت کرد.

وی افزود: همدل‌شدن هیئت‌ها و مردم در شب وداع ماه مبارک بحث خودسازی را به جریان الهی و اجتماعی کشانده‌است که موجب تقرب هرچه بیشتر به خدا و اهل بیت (ع) می‌شود.

خضری با توجه به سخن مولای متقیان حضرت علی (ع) بیان کرد: شیعه‌ی امیرالمومنین (ع) کسی است که در خدمت به مردم و انجام فعالیت‌های معنوی در دنیا حریص باشد و چه فعالیت بهتر از تلاش برای قرب به خداوند متعال که در شب وداع با ماه مبارک نسبت به میزان بهره‌بری از این ماه این قرب الهی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان