۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین شاعر کسی است که درد مردم را بگوید و همگام با آنها حرکت کند
کد خبر: ۳۳۴۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین:

شاعر کسی است که درد مردم را بگوید و همگام با آنها حرکت کند

رسالت شعر، چیزی جز همگام شدن با مسائل اجتماعی و راهکار دادن برای مسائل اجتماعی نیست و جز این می شود تفریح. به نظر شاعر کسی است که درد مردم را بگوید و همگام با مردم حرکت کند.

شاعر کسی است که درد مردم را بگوید و همگام با آنها حرکت کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ جلسه اختتامیه فراخوان «شعر شهید مظلوم» ظهر امروز(شنبه) در دفتر خبرگزاری فارس قزوین با حضور مسئولان فرهنگی استان برگزار شد.

علی جلیلوند، در این جلسه اظهار کرد: هر جنگ و اتفاق تروریستی یک زاویه نادیده دارد و آن کشته شدن اطفال و فرزندان خردسال است که شاید هیچ نقشی در این اتفاق‌ها ندارند.

وی افزود: امروز نظام‌های مرتجع جهان عرب مانند عربستان نمونه بارز رخ دادن این اتفاقات هستند، اتفاقاتی که امروز رخ می‌دهد به همین شکلی که از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین صورت می‌گیرد و به یمن منتقل می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: در کشور ما نیز منافقین به اطفال خردسال هم رحم نمی‌کردند و هنوز هم اگر بتوانند بدترین جنایت‌ها را علیه کودکان و بانوان بی دفاع انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این جنبه از اتفاقات جنگ و اقدامات تروریستی است که دیده نمی‌شود و به نظر می‌آید که در تاریخ باید بیشتر به آن توجه شود.

دبیر مجمع شعرای آئینی "کمیت" قزوین بیان کرد: جرقه برگزاری این فراخوان از آنجا زده شد که یک طفل در عربستان به دلیل عقاید مذهبی توسط یک ملعون سر بریده شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف حتی رسانه‌های داخل کشور به این موضوع نپرداختند، رسانه‌های عربستان نیز به دلایل امنیتی این مسئله را پوشش ندادند و باعث شد که در صحت این موضوع تشکیک ایجاد شود.

جلیلوند گفت: البته ما در این فراخوان یک بُعد بزرگتر را درنظر گرفتیم و حوادث غزه و حتی شهید شدن طفل خردسال در مراسم رژه اهواز را نیز درنظر داشتیم.

وی در پایان گفت: رسالت شعر، چیزی جز همگام شدن با مسائل اجتماعی و راهکار دادن برای مسائل اجتماعی نیست، زیرا به جز این فضای تفریح و سرگرمی را پیدا می‌کند، شاعر کسی است که درد مردم را بگوید و همگام با مردم حرکت کند.

در این جلسه شاعران برگزیده فراخوان شعر "شهید مظلوم"، شعرهای خود را قرائت کردند و از آثار برگزیده آقایان یحیایی، فاضلی و خانم بهبودی تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/3001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان