۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین بیش از ۳۰ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه قزوین بازدید کردند
کد خبر: ۲۹۸۹۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۷ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان:

بیش از ۳۰ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه قزوین بازدید کردند

مدیر کل اوقاف قزوین گفت: از ۲۵اسفندماه و با شروع طرح آرامش بهاری در استان تا کنون بیش از ۳۰ هزار زائر،گردشگر و مسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین بازدید کردند.

بیش از ۳۰ هزار مسافر نوروزی از بقاع متبرکه قزوین بازدید کردند
حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  ضمن تبریک ایام نوروز اظهار کرد: به فرمایش ائمه معصومین هر روزی که در آن گناه و معصیت انجام نگیرد آن روز عید است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران به سبب پاکی و خلوص نیت و ایمان و اعتقاد به خداوند متعال و ائمه معصومین و همه خوبی‌ها و پاکی‌ها در جهان سربلند و جایگاه ویژه ای دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین افزود: همانطوری که رستاخیر در طبیعت رخ می‌دهد حول حالنا باید در درون و باطن انسان ایجاد شود و این تحول انسان را به تکامل می‌رساند.

وی عنوان کرد: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ و با آغاز طرح نوروزی آرامش بهاری تاکنون پیش از ۳۰ هزار نفر زائر، گردشگر و مسافر نوروزی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه حضور یافتند و از برنامه‌های فرهنگی استفاده کردند که پیش بینی می‌شود تا آخر تعطیلات این رقم به بیش از این آمار و ارقام برسد.

شرکت ۳۰۰۰ کودک و نوجوان در طرح خیمه‌های معرفت
این مسئول اذعان کرد: طرح خیمه‌های معرفت که با هدف آشنایی عموم مردم مخصوصا کودکان و جوانان و نوجوانان با مسایل مختلف اعتقادی و مذهبی و دینی و حفظ و تقویت باورهای اسلامی در امامزادگان شاخص استان برپا شده است و با غرفه‌های مختلف مشاوره توسط روحانیان مجرب و آموزش دیده، همچون غرفه نقاشی بکشید جایزه بگیرید - غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید - غرفه پخش مطالب و احادیث اسلامی و با گرافیک های روز و متن های ادبی - سخنراني چند رسانه اي – پرسش و پاسخ برای عموم مردم بویژه جوانان و نوجوانان و کودکان زائرین و مسافرین تا پایان تعصیلات نوروزی دایر گردیده است.

وی ادامه داد: در غرفه‌های خیمه معرفت حضور جوانان و نوجوانان و کودکان بسیار چشمگیر بوده است و قطعاً همه جوانان و نوجوانان نیاز به مشاوره در امورات دینی و مذهبی و اعتقادی دارند و تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰ کودک و نوجوان در طرح خیمه‌های معرفت استان قزوین شرکت کرده اند.

عادل عنوان کرد: در جوار امامزادگان شاخص استان، نمایشگاه آرامش بهاری و نمایشگاه حجاب و عفاف و موضوعات و مطالب ادبی و طرح‌های گرافیکی بسیار زیبا برای مسافرین و زائرین دایر شده است که بيش از ۱۰هزار زائر، گردشگر و مسافر نوروزی و گردشگر از ۲۵ اسفند ۹۶ تاکنون از مباحث و مطالب غرفه‌هاي اين نمايشگاه استفاده كردند.

وی به ویژه برنامه‌های این اداره کل در خصوص زائرین، گردشگران و مسافران نوروزی اسکان یافته در روز ۱۳ فرودین ماه روز طبیعت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و همت، تلاش همه همکاران را جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع به قطب‌های فرهنگی خواستار شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان