۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین تعطیلی کافه کتاب‌ها بزرگترین ضربه به بدنه فرهنگی بود/مردم به پاتوق فرهنگی نیاز دارند
کد خبر: ۲۷۲۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تعطیلی کافه کتاب‌ها بزرگترین ضربه به بدنه فرهنگی بود/مردم به پاتوق فرهنگی نیاز دارند

استاندار قزوین گفت: قشر جوان امروز علاقه زیادی به شرکت در جلسات و کارگروه های جمعی دارد و این وظیفه در حوزه کتاب برعهده کافه کتاب‌ها بود که متاسفانه تعطیل شد.

تعطیلی کافه کتاب‌ها بزرگترین ضربه به بدنه فرهنگی بود/مردم به پاتوق فرهنگی نیاز دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در آئین افتتاح سیصد و پنجاه و هفتمین نمایشگاه کتاب استان که با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد، بیان کرد: مسائل فرهنگی و ایجاد شرایط مطالعه کتاب در بین مردم باید به یک وظیفه و هدف همگانی در استان‌ها تبدیل شود تا زمینه کتابخوانی فراهم گردد.

زاهدی خاطرنشان کرد: تعطیل کردن کافه کتابها کاری بود که ضربه زیادی به بدنه فرهنگی کشور وارد کرد و بنده معتقدم ایجاد پاتوق های کتاب می تواند جوانان را به سمت کتابخوانی هدایت کند.

وی بیان کرد: جامعه ای که اهل مطالعه است فرهنگ مکتوب بر آن حاکم است و سندیت و اعتبار از مهم ترین ویژگی های آن است.

استاندار قزوین اظهار داشت: جامعه ای که اهل مطالعه نیست گفتمان شفاهی بر آن حاکم است و کم عمقی از ویژگی های این جامعه است در این جامعه بازار شایعه، تهمت، دروغ و بسیاری از مشکلات در گفتمان شفاهی و فرهنگ شفاهی دارد و گفت وگو در آن اعتبار لازم را ندارد.

زاهدی گفت: باید فضایی ایجاد شود که اگر بحثی هم وجود دارد بر اساس فرهنگ مکتوب سخن گفته شود.

وی افزود: متاسفانه امروز سواد در زندگی افرد تاثیر قابل توجهی ندارد از این رو با سیل عظیمی از باسوادان ناراضی مواجه هستیم چرا که سواد در زندگی افراد تاثیر نداشته است در حالی که باید تلاش کنیم تا کتاب به بهتر زندگی کردن آدم ها کمک کند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وظیفه ما مسئولین است که شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند عقاید خود را بیان کنند و از این رو فراهم کردن این شرایط جز با ایجاد زیرساخت های توسعه فرهنگ و اعتماد مردم به دولت امکان پذیر نخواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان