۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین چشم انداز بسیج تحقق جامعه اسلامی با رویکرد خدمات اجتماعی است
کد خبر: ۲۷۰۹۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول مرکز راهبردی سپاه استان قزوین:

چشم انداز بسیج تحقق جامعه اسلامی با رویکرد خدمات اجتماعی است

مسئول مرکز راهبردی سپاه استان قزوین گفت: براساس نقشه‌ی راهی که مقام معظم رهبری تعیین کردند، چشم انداز بسیج به تحقق جامعه اسلامی با رویکرد خدمات اجتماعی تغییر پیدا کرد.

 چشم انداز بسیج تحقق جامعه اسلامی با رویکرد خدمات اجتماعی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ محمدعلی خلج، مسئول مرکز راهبردی و هم اندیشی سپاه صاحب الامر(عج) ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری مجمع بسیج با اصحاب رسانه واقع در گردان امام حسین(ع) اظهار کرد: تاریخ اسلام تاکنون 4مرحله‌ی حساس را پشت سر گذاشته‌ و هم اکنون در راستای ورود به مرحله‌ی پنجم است.

وی افزود: این مراحل به ترتیب اعم از بعثت، غدیر، عاشورا، انقلاب اسلامی و ظهور است که انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

این مسئول بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با جبهه‌ی خارجی که سردسته‌ی‌ آنها امریکا، اسرائیل و کشورهای غربی بود و جبهه‌ی لیبرال داخلی که در مقابل انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کردند، رو برو شدیم.

خلج با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) عنوان کرد: حفظ انقلاب اسلامی بر عهده‌ی سپاه است و سپاه نیز در طی این 38سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، فعالیت‌های قابل توجه‌‌ای در زمینه‌ی تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم انجام داده است.

مسئول راهبردی و هم اندیشی سپاه استان قزوین گفت: از سال 83 مقام معظم رهبری نقشه‌ی راهی تعیین کردند و تاکنون سپاه بر اساس همین نقشه‌ی راه در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: نقشه‌ی راه در 5مرحله مشخص شده است که به ترتیب اعم از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، ساخت دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است.

این مسئول اظهارکرد: هم اکنون در مرحله‌ی ساخت دولت اسلامی هستیم و بنابر سخنان مقام معظم رهبری عدم وجود فساد، رانت خواری، پارتی بازی، رشوه و اسراف در بیت المال در دولت از شاخصه‌های دولت اسلامی است.

خلج اذغان کرد: بر اساس نقشه‌ی راهی که مقام معظم رهبری تعیین کردند، چشم انداز بسیج به تحقق جامعه اسلامی با رویکرد خدمات اجتماعی تغییر پیدا کرد.

مسئول همفکری و هم‌اندیشی سپاه استان با اشاره به راه کارهای موجود برای رسیدن به این چشم اندازه با رویکرد خدمات اجتماعی در ادامه گفت: سپاه انقلاب اسلامی برای تحقق یافتن جامعه اسلامی هم اکنون بر روی دو نظام‌نامه‌ی صالحین و نظام‌نامه‌ی همفکری و هم‌اندیشی کار می‌کند.

وی افزود: در نظام‌نامه‌ی صالحین بحث معرفتی، بصیرتی و مهارتی پیگیری می‌شود و بر اساس نظام‌نامه‌ی همفکری و هم‌اندیشی برای رسیدن به دولت و جامعه‌ی اسلامی لازم است که نیروهایی که تفکر انقلابی دارند سازماندهی شوند.

این مسئول ادامه داد: تبیین گفتمان ولایت و ترویج گفتمان سازی اندیشه‌ی ولایت، کمک به دولت از طریق مسئله‌یابی و حل مسئله با ارائه طرح و نظارت همگانی و مطالبه‌گری از مسئولین برای فرمان‌هایی که مقام معظم رهبری صادر کرده‌اند و پیگیری نشده است از دیگر اصل‌های نظام‌نامه‌ی همفکری و هم‌اندیشی است.

خلج در پایان ابراز کرد: شورای فضای مجازی از سال 91 تشکیل شده است و از همان زمان تاکنون مقام معظم رهبری هرساله چندین فرمان در خصوص فضای مجازی صادر کرده‌اند؛ اما تاکنون هیچ کدام از آنها پیگیری نشده است و تحقق این امر نیاز به مطالبه‌گری از مسئولین دارد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان