۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین حمله به یادواره شهدا، کینه خیبری است
کد خبر: ۲۶۹۸۷۲ نویسنده: علیرضا عدالت خواه تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۳ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

در پاسخ به اظهارات غیرمسئولانه یک مدیرکل؛

حمله به یادواره شهدا، کینه خیبری است

ما برای همه شهدا فارغ از خط و خطوط سیاسی نوکری خواهیم کرد و یادواره خواهیم گرفت اما این را بدانید که هرگونه مخالفت با برگزاری یادواره شهدا کینه خیبری است که ره به جایی نخواهد برد.

حمله به یادواره شهدا، کینه خیبری است
صبح قزوین ؛____علیرضا عدالت خواه.

در روز گذشته(شنبه) خبرگزاری مهر قزوین نوشت: نصرت اله علیرضایی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: اولین موضوعی که در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت باید مشخص و تعریف شود این است که چه تعبیری از این مفهوم وجود دارد و درک و برداشت ما از این موضوع چیست؟ به عبارت دیگر وقتی این مفهوم را می‌شنویم چه چیزی در ذهن ما تداعی می‌شود؟ ملاک‌ها و شاخص‌های فرهنگ ایثار و شهادت کدام‌ها هستند؟

وی بدون اینکه به سئوالات خود پاسخ بدهد مطرح می‌کند که در دوران دفاع مقدس ارزش‌ها و باورهایی وجود داشت که عقبه فرهنگی و نیروی پیش برنده دفاع مقدس بود و آن باورها و ارزش‌ها در جامعه امروز و در بین نسل جوان و جدید ما چندان نمود و برجستگی ندارد، لذا دغدغه ترویج و توجه به این ارزش‌ها برای مسئولان و مدیران مطرح شده است.

البته نظریه این مدیر روابط عمومی استان قزوین با منویات مقام معظم رهبری کاملا در تضاد است، زیرا رهبر معظم انقلاب در یازدهم آبان ماه سال جاری در جمع جوانان و دانشجویان نسل نوجوان و جوان کنونی را برخوردار از همان امتیازات و ویژگی‌های جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس دانستند و گفتند: بر اساس اطلاعات دقیق، امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌های مختلف حتی بهتر از جوانان نسل ‌های قبل، مسائل را تحلیل و عمل می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای انحراف نسل‌‌های جوان با روش‌‌هایی همچون ترویج فحشا، مواد مخدر و بازی ‌های گمراه‌ کننده رایانه‌ای، افزودند: با وجود همه این دشمنی‌ها، نوجوانانِ دهه‌ی هشتادی که نه امام و انقلاب را دیده اند و نه دفاع مقدس را، امروز مفاهیم اساسی انقلاب را با همان روشن‌بینی و اقتدار جوانِ فهیم اول انقلاب، دنبال می‌‌کنند.

پس جناب آقای علیرضایی تا اینجا نه جوان را شناخته است و نه امام جوانان و رهبر انقلاب را شاید هم در ضمیر خود سخنان رهبری را نپذیرد که این موضوع دور از انتظار است!

جناب مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین در بخشی دیگر از سخنانش می‌گوید؛ ارزش‌ها و باورهای حاکم بر فضای دوران دفاع مقدس عبارت بودند از ساده زیستی، بی توجهی به دنیا، تقدم منافع ملی بر منافع شخصی، خانوادگی و جناحی، نوع دوستی، آرمان گرایی، گذشت و احسان، دست گیری از دیگران و... این ارزش‌ها در جامعه امروز کمرنگ شده و جای خود را به ارزش‌هایی چون عقل گرایی، محاسبه گری، سود اندیشی، دنیا گرایی، واقع بینی، ثروت اندوزی و توجه به منافع فردی داده است.

جناب نظریه پرداز احتمالا بخاطر تشویق و کف زدن‌های ممتد مستمعین متوجه گفتار و تز ایدئولوژیکی خود نشده است، زیرا وی باید در مقابل آنهایی که بعنوان ارزش معرفی می‌کرد در نقطه مقابل ضدارزش‌ها را یادآور می‌شد؛ اما او محاسبه گری، سود اندیشی، دنیاگرایی ثروت اندوزی و توجه به منافع فردی را هم ارزش دانسته است و به این موضوع هم اکتفا نکرده، واقع بینی را در مقابل ارزش‌های دیگری مانند تقدم منافع ملی بر منافع شخصی و جناحی قرار داده است که خواننده با خوانندن سخنان این استاد مسلم! کلا کلافه و سر درگم می‌شود که چه چیزی ارزش است و چه چیزهای ضدارزش و اگر همه آنها ارزش است پس در مقابل هم قرار دادن چند ارزش کاری بیهوده و عبث است.

نوبت حمله به یادواره شهدا رسید
علیرضایی در ادامه سخنانش می‌گوید: امروز باید دغدغه و مساله اصلی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت چاره اندیشی و تامل پیرامون مکانیزم انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به جامعه ای باشد که گفتمان دیگری بر آن حاکم ست و در جو و فضای دیگری تنفس می‌کند.

جناب آقای علیرضایی هنوز مثل زیباکلام تکلیف خود را با خودش هم روشن نکرده است، وی نگفته است در جامعه کدام گفتمان دیگر حاکم است؟ و فضا و جوی که در آن تنفس می‌کنیم کدام جو است؟

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین که وظیفه ذاتی خویش تهیه اخبار از مدیران فرادستی خود است را فراموش و با کمک دوستان ( ضد مسجدی خود) وقتی فرصت تربیون پیدا کرده است در نقش اپوزیسیون تمام قد ادعا دارد که بین ارزش‌های جامعه فعلی به ویژه نسل جوان با ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس فاصله وجود دارد و این موضوع نیازمند آسیب شناسی و چاره اندیشی است!!

برای محض اطلاع این دوست گرامی؛ باید بگویم، امروز در جنگ فرهنگی انقلاب و نظام در همه مراکز دینی و عقیدتی جوانانی هستند که تاریخ تولد آنها سال 68 و70 به بالاست و این دوست عزیز نیک می‌داند که اکثر شهدای مدافع حرم و جوانان پاکباخته نسل دوم و سوم انقلاب بودند که هرگز جنگ و دفاع مقدس را ندیده بودند اما درک و بصیرت درستی از انقلاب و دفاع مقدس کسب کرده بودند.

استاد قرائتی در جلسه ای فرمودند: "اگر سخنرانی بدون مطالعه سخنرانی و وقت مردم را بگیرد هم حق الناس کرده است و هم سخنانش توهین به شنودگان است، پس بهتر بود جناب علیرضایی حالا که وظیفه ذاتی خویش را رها کرده است بجای معاونت سیاسی و یا معاونت فرهنگی استانداری سخنرانی می‌کند سخنان ناپخته و نا صواب مطرح نکند.

اما افاضات روشنفکرانه وی در بخش پایانی سخنانش، روی هر چه غرب گراست را سفید کرده است، وی می‌گوید: باید این واقعیت را هم بپذیریم که بخش زیادی از یادواره‌های شهدا که امروزه در جامعه ما برگزار می‌شود با یک نگاه و رویکرد سیاسی و جناحی برگزار می‌شوند، لذا نتوانسته اند در جذب جوانان و نسل جدید به این فضاها موفق بوده و اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشند.

آقای علیرضایی در این بخش از سخنانش درست نگفته است که هیچ! اما راست هم نگفته است! زیرا از آن جهت که یادواره شهدا را وفاداران به ارزش‌ها و ارادتمندان به شهدا و خانواده آنها برگزار می‌کنند جای هیچ شک و تردید نیست. زیرا دوستان گرمابه گلستان جناب آقای علیرضایی اصلا وقت ندارند که برای شهدا یادواره برگزار کنند.

اگر نگاه جناح انقلابی بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا که « حضرت امام خامنه ای آن را کمتر از شهادت نمی‌داند» نباشد شهدا و شهادت هم به فراموشی سپرده خواهد شد!

جناب آقای علیرضایی شما که به دنبال غیرجناحی کردن شهدا هستید! نه بخاطر این است که دلتان برای شهدا سوخته است، بلکه می‌خواهید مانند دوستان بر سفره شهدا نشسته، شهدا را هم بعد از مساجد مورد حمله قرار دهید!

شما و هم مسلکان شما که برای یادواره « غریق استخر » مراسم گرفتید، چرا به خود زحمت نداده و یادی از شهدای هم طیف خود نکردید تا افتخار برگزاری یادواره شهدا نصیب شما هم بشود.

در پایان یک توصیه دوستانه به شما دارم اگر شما و همفکران سیاسی و هم ولایتی شما، بخاطر برگزاری کنسرت‌های مختلف و مراسمات « دگماچ خوری »، « جشنواره ترشیجات » و« لمبسرگردی» وقت ندارید برای شهدا یادواره بگیرید، بیایید شهدای هم طیف شما را معرفی کنید( اگر داشته باشید) ما برای همه شهدا فارغ از خط و خطوط سیاسی نوکری خواهیم کرد و یادواره خواهیم گرفت اما این را بدانید که هرگونه مخالفت با برگزاری یادواره شهدا کینه خیبری است که ره به جایی نخواهد برد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان