۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین اعزام بیش از ۶۰ روحانی برای تبلیغ در ایام اربعین
کد خبر: ۲۶۸۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۱۷ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مسوول اعزام روحانیون ستاد مردمی ابعین قزوین اعلام کرد:

اعزام بیش از ۶۰ روحانی برای تبلیغ در ایام اربعین

مسوول اعزام روحانیون ستاد مردمی ابعین قزوین گفت: بیش از ۶۰ روحانی برای تبلیغ در ایام اربعین اعزام شده و در موکب‌ها حضور دارند.

اعزام بیش از ۶۰ روحانی برای تبلیغ در ایام اربعین
حجت الاسلام علیرضا آشوری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: برنامه هماهنگی برای اعزام مبلغ در مراسم پیاده روی اربعین از چندماه گذشته انجام شد تا در عزاداران از حضور این مبلغان بهره مند شویم.

وی افزود: تعداد ۱۵ مبلغ در موکب نجف مستقر هستند و برخی از برنامه های فرهنگی توسط این روحانیون اجرا می شود.

مسوول اعزام روحانیون ستادمردمی اربعین استان قزوین بیان کرد: موکب سیدالشهدای نجف خدمات به زائران را تا ۵۰۰متر (از مسیرشیخ طوسی تا حرم امیرالمومنین) تحت پوشش قرار می دهد.

این فعال فرهنگی بیان کرد: به صورت تقریبی ۵۲موکب زیرنظرستادمردمی استان قزوین که خدمات مختلفی از جمله برنامه های فرهنگی، پذیرایی و اسکان زایران در ارائه می شود، مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت مبلغان از اذان صبح آغاز می شود و تا نیمه شب(ساعت ۱۱:۳۰الی ۱۲ شب)در موکب ها ادامه دارد، ادامه داد: در موکب سیدالشهدا هر وعده نماز، بین ۵ الی ۱۰مرتبه برگزار و به صورت کلی سه وعده نماز برای آقایان و سه وعده نماز برای بانوان برگزار می شود.

مسوول اعزام روحانیون ستادمردمی اربعین استان قزوین تصریح کرد: آمادگی قبل و بعدنماز، سخنرانی بین نمازها و بیان احکام اسلامی از سایر برنامه های اجرایی در موکب های این ستاد است.

آشوری خاطرنشان کرد: یک برنامه روایتگری به صورت تصویری پیش بینی شده است که در ایام درحال اجراست.

وی اضافه کرد: کلیپ های تصویری عصرعاشورا توسط دو عینک فضای مجازی تهیه شده که هم اکنون بین زوار اربعین پخش می شود.

مسوول اعزام روحانیون ستادمردمی استان قزوین برگزاری ختم قرآن را از جمله سایر برنامه های موکب سیدالشهدای این ستاد عنوان و مطرح کرد: این موکب با همکاری و توجه خاص اداره کل اوقاف و امورخیریه، ستادمردمی اربعین و هیات های مردمی برپا شده و در سال جاری از تدارکات و تولیت های هیات های سراسر این استان کمک گرفته شده است.

آشوری یادآورشد: در فضای فرهنگی توانسته ایم ۱۰ مبلغ را از اداره کل اوقاف و امورخیریه و تعدادی هم توسط موکب ها برای پوشش برنامه های اربعین اعزام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هرموکب یک مبلغ را به خود اختصاص می دهد و این روحانیون و طلبه ها در حسینیه ها و موکب ها حضور گسترده دارند.

مسوول اعزام روحانیون ستادمردمی استان قزوین افزود: در مجموع به صورت تقریبی ۶۰ الی ۶۲ نفر از روحانیون در موکب های مردمی ستادمردمی حضورداشته و فعالیت می کنند و این مبلغان تا روزسه شنبه ۱۶آبان ماه سال جاری در موکب ها حضور داشتند.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: روحانیون روز ۱۷و ۱۸ آبان ماه سال جاری را در مسیر کربلا هستند تا برای شب اربعین خود را به کربلای معلی برسانند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان