۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین شهدای مدافع حرم آبروی اسلام را در قرن حاضر حفظ کردند
کد خبر: ۲۶۶۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۷/۵ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران:

شهدای مدافع حرم آبروی اسلام را در قرن حاضر حفظ کردند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن یاد شهدا گفت: شهدای مدافع حرم آبروی اسلام را در قرن بیست و یکم خریدند.

شهدای مدافع حرم آبروی اسلام را در قرن حاضر حفظ کردند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ یادواره شهدای حریم ولایت با حضور سردار دقیقی مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران، فرماندار و فرمانده سپاه امام حسن (ع) قزوین، جمعی از مسئولان استان، مردم و خانواده معزز شهدا در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

سردار دقیقی در این مراسم با بیان اینکه قزوین یکی از دژهای عظیم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: قزوین استانی است که بیش از ۵ هزار شهید و جانباز در جریان دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن یاد شهدا ابراز کرد: شهدای مدافع حرم آبروی اسلام را در قرن بیست و یکم خریدند.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال دفاع مقدس با عاشورای حسینی و محرم الحرام مصادف شده است و امام راحل فرمودند؛ محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

وی ادامه داد: امروز تئوری پیروزی خون بر شمشیر در مرزهای خارج از ایران اسلامی تدریس می‌شود و سخن ارزشمند بنیانگذار انقلاب به عنوان یک تئوری پیشرو و تعیین کننده برای انقلاب های در حال جریان است.

دقیقی با اشاره به عقاید مجاهدین خلق قبل از وقوع انقلاب اسلامی گفت: این گروه بر خلاف نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی به مبارزه مسلحانه متوسل شدند اما امام راحل(ره) هیچگاه این روش را نپذیرفتند چراکه معتقد پیام عاشورا یعنی پیروزی خون بر شمشیر بودند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رژیم تا دندان مسلح شاهنشاهی به سرنوشت فرعونیان دچار شد عنوان کرد: ما در دفاع مقدس تئوری پیروزی خون بر شمشیر را به عینه لمس کردیم و شاهد بودیم.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و مبانی تئوری پیروزی خون بر شمشیر تصریح کرد: مکتبی که امام راحل ارائه کرد در غزه و لبنان جواب داد به طوری که حزب الله توانست تا ۳ مرتبه اسرائیل را شکست دها و این نتیجه پیروزی از تفکر امام خمینی (ره) است.

دقیقی با تاکید بر خودباوری و استفاده از توانمندی‌های داخلی گفت: ایران اسلامی امروز با همت و غیرت فرزندانش توانسته است مجهزترین موشک‌ها را بسازد و دنیا را خیره پیشرفت خود کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران توضیح داد: تکلیف گرایی، شجاعت، عدم وابستگی به دشمنان و تکیه بر خداوند نیز از اندیشه‌های والایی بود که امام راحل به ملت ایران بخشید.

این مقام مسئول با بیان اینکه راهپیمایی اربعین تحقق ارتش ۲۰ میلیونی است تشریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است لذا این عزاداری ها باید حفظ و تبیین شود.

وی افزود: جای تاسف است که امروز عده ای در جهان به نام اسلام کودکان مظلوم را آتش می‌زنند؛ این فقط تدبیر آمریکا و اسرائیل است که مردم را از فرهنگ امام حسین (ع) دور کنند و اسلام هراسی را ترویج دهند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه شکست داعشی ها در سوریه و عراق برای آن‌ها خیلی سنگین است گفت: این شکست درواقع شکست تفکر انحرافی است که بعد از ۱۴۰۰ سال خود را نشان داد اما در نطفه خفه شد.

دقیقی با بیان اینکه امروز ایران، لبنان، سوریه و عراق محور مقاومت هستند خاطرنشان کرد: آن زمان که بیداری اسلامی شکل گرفت آمریکا و غرب به فکر ایجاد داعش افتادند.

وی در پایان با تصریح بر اینکه ولایت محور وحدت است تاکید کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش مهم‌ترین توصیه مقام معظم رهبری به نوجوانان و جوانان است زیرا کشور به دانشمندانی متعهد و متدین نیاز دارد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای شهر قزوین تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان