۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین مراسم سالگرد سید آزادگان، شهید ابوترابى‌ برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۴۸۳۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مردم شهیدپرور؛

مراسم سالگرد سید آزادگان، شهید ابوترابى‌ برگزار می‌شود

مراسم سالگرد ارتحال آيت‌الله حاج سيدعباس ابوترابى‌فرد و سيد آزادگان، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سيد على‌اكبر ابوترابى‌فرد در تهران برگزار می‌شود.

مراسم سالگرد سید آزادگان، شهید ابوترابى‌ برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم سالگرد ارتحال آيت‌الله حاج سيدعباس ابوترابى‌فرد و فرزند برومندشان، سيد آزادگان، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سيد على‌اكبر ابوترابى‌فرد در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد و یاد و خاطره‌ی همه شهدا از جمله شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سيد على‌اكبر ابوترابى‌فرد و پدر بزرگوارشان گرامی داشته می‌شود.

مراسم یاد شده، امروز پنچشنبه، چهارم خرداد ماه، ساعت 18 تا 20 برگزار خواهد شد.

گفتنی‌است؛ شهید ابوترابی‌فرد متولد 1318 در قزوین و قزوینی‌تبار است، وی با آغاز نهضت امام خمینی(س) در سال ۴۲ وارد جریانات سیاسى شد و همواره در صحنه‌های مختلف مبارزه از جمله هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است.

این عارف مجاهد، پس از ده سال اسارت سرانجام در سال ۱۳۶۹، همراه با خیل آزادگان سرافراز به میهن اسلامى بازگشت و به جاى آنکه پس از سى سال مبارزه و تلاش طاقت فرسا به استراحت بپردازد، راهى دشوارتر را در پیش گرفت و همراهى آزادگان و پى‌گیرى مشکلات آنان را وظیفه خود مى‌دانست و در این راه تمام تلاش و توان خود را صرف کرد.

شهید سید علی‌اکبر ابوترابی سرانجام در دوازدهم خرداد ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به همراه پدرش آیت‌الله سیدعباس ابوترابی‌فرد بر اثر سانحه رانندگی به به شهادت رسید و پیکر هر دو در صحن آزادی این حرم مطهر به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان