۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» تولید می‌شود
کد خبر: ۲۴۶۵۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۶ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

به همت صدا و سیمای مرکز قزوین؛

مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» تولید می‌شود

به همت صدا و سیمای مرکز قزوین مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» تولید می‌شود.

مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سیمای مرکز قزوین گوشه‌هایی از زندگی آیت الله باریک بین را در مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» بازگو می‌کند.

این مستند گوشه‌هایی از زندگی شخصی، مبارزات سیاسی، فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی آیت الله باریک بین را در بازه زمانی قبل از انقلاب بازگو می‌کند که نقش برجسته ای در آگاهی بخشی مردم برای مقابله با رژیم پهلوی و حمایت از مبارزین و انقلابیون قزوین داشته است.

تبیین اقدامات آیت الله باریک بین در حوزه سازندگی و راه اندازی مؤسسات عام المنفعه دراستان و همچنین نقش ایشان بعنوان پدر معنوی استان از دیگر موضوعاتی است که دراین مستند بازگو خواهد شد.

آیت الله هادی باریک بین در سال 1309 در قزوین متولد شد و پس از کسب فیض از استاتید برجسته حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف به قزوین بازگشت؛ وی در دوران پهلوی نقش فعالی در آگاهی بخشی به مردم و جریان سازی مردمی علیه رژیم شاه داشت؛ تا اینکه رژیم پهلوی وی را به شهرستان سردشت تبعید کرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین منصوب شد و علاوه بر حضور در جبهه های حق علیه باطل و پشتیبانی تدارکاتی رزمندگان اسلام، بسیاری از زیرساخت‌های دانشگاهی، حوزوی و امور عام المنفعه را در قزوین پایه ریزی کرد.

مرتضی باریک بین فرزند ارشد وی هم در عملیات فتح المبین به درجه ی رفیع شهادت رسید و آیت الله باریک بین با روحیه ای مثال زدنی بر پیکر فرزندش نماز خواند تا نمونه ی عملی و بی بدیلی از اخلاص و شجاعت انقلابی را به همگان نشان دهد.

آیت الله باریک بین به اذعان بسیاری از نخبگان، انقلابیون و سیاسیون بعنوان پدر معنوی استان همواره برای عمران و آبادانی استان تلاش نمود و پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی سرانجام در سن 87 سالگی بدلیل نارسایی ریوی دعوت حق را لبیک گفت.

مستند تلویزیونی تاجرزاده ی انقلابی به تهیه کنندگی حمیدرضا محلاتی و کارگردانی محمد فیضی به مدت 45 دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان