۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر یک رسالت عمومی است
کد خبر: ۲۴۲۴۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۴ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر یک رسالت عمومی است

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه عظیم و نگینی از فداکاری، همواره باید مورد توجه و تاکید قرارگرفته و ابعاد مختلف آن به نسل‌های آینده انتقال یابد.

تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر یک رسالت عمومی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سید سعید شاهرخی معاون سیاسی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت برنامه‌های سوم خرداد در استانداری قزوین اظهار کرد: رزمندگان سپاه اسلام و فرزندان برومند این مرزو بوم در عملیات آزادسازی خرمشهر با رشادت و فداکاری بی‌نظیر خود حماسه فتح خرمشهر را خلق کردند.

وی افزود: این عملیات نظامی که روح ایمان، ایثار و معنویت در آن موج می‌زد، همچنین تکنیک‌ها و روش‌هایی که رزمندگان اسلام بکار بردند، بی‌بدیل و مثال زدنی است.

معاون سیاسی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: رمز اصلی پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و موفقیت کشور در طول سال‌های متمادی علاوه بر ابزار اندیشه و فکر همان روحیه ایثار و ازخودگذشتگی بود.

وی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان یک حماسه عظیم و نگینی از فداکاری، همواره باید مورد توجه و تاکید قرارگرفته و ابعاد مختلف آن به نسل‌های مختلف انتقال یابد.

شاهرخی اضافه کرد: تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر به نسل کنونی و نسل‌های آتی یک رسالت و وظیفه است، اگر چه امروز روحیه و فداکاری را در جایگاه‌های دیگر به وضوح می‌بینیم به طور مثال جوانان افتخار آفرین ایران اسلامی در عرصه‌های علمی، فنی، تجهیزات نظامی، انرژی هسته‌‎ای و علوم نوین سرآمد بوده و رتبه‌های بالایی را در بین کشورهای دنیا کسب کردند.

وی تصریح کرد: روحیه ایثار و فداکاری در آن روز، فتح خرمشهر و امروز فتح قله‌های علمی را رقم زده که این امر نشات گرفته از ایمان، اعتقاد و ایثار مردم به ویژه جوانان است.

معاون سیاسی استاندار قزوین تاکید کرد: باید با تبیین ابعاد مختلف حماسه فتح خرمشهر در خطبه‌های نماز جمعه و در مراسم‌های مختلفی که بدین منظور برگزار می‌شود ویژگی‌های این روز و اتفاقات منحصر به فردی که در این عملیات رخ داده را برای همه بازگو و یادآوری کرد.

وی عنوان کرد: در اجرای طرح سپاس که دستگاه‎های اجرایی به صورت هفتگی به خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کنند‎ این ایام را برای دیدار از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر اختصاص دهند.

شاهرخی در ادامه گفت: در بحث آذین بندی نیز شهرداری و کانون‌های مساجد و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند و فرمانداران نیز جلساتی برای انجام هماهنگی در اجرای برنامه‌ها در ستاد شهرستانی برگزار کنند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را ظرف مدت یک هفته به بنیاد حفظ ارزش‌های استان ارسال کنند و تا 10 خرداد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان