۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین جانمایی سه ایستگاه سیار مطالعه در قزوین
کد خبر: ۲۴۱۸۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی خبر داد:

جانمایی سه ایستگاه سیار مطالعه در قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: به جهت دسترسی آسان شهروندان به کتاب‌های مفید و تازه‌های نشر برای سنین مختلف شهروندان سازمان نسبت به ایجاد سه کتابخانه سیار در قالب کانکس‌های ارائه کتاب در سطح شهر و در معابر پر ازدحام و پر رفت و آمد اقدام نموده است.

جانمایی سه ایستگاه سیار مطالعه در قزوین
سعید وزیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: 46 هزار و 528 جلد کتاب در کتابخانه ‌های تحت پوشش سازمان فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س)، خانه فرهنگ محمدیه، خانه فرهنگ شهید نواب صفوی و کتابخانه اندیشه موجود است.

وی افزود: هم اکنون پنج هزار و 293 نفر عضو کتابخانه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستند و از خدمات کتابخانه‌های سازمان استفاده می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه طی یک سال گذشته همچنین سه هزار جلد کتاب برای کتابخانه‌ها خریداری شده است؛ گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بر اساس نوع، خصوصیات، اهداف و ارائه خدمات و با توجه به نیازهای شهروندان در محلات سطح شهر نسبت به آسان نمودن سطح دسترسی به کتاب در قالب کتابخانه، سالن قرائت خانه، تجهیز کتابخانه‌های مساجد و ایجاد کانکس‌های فروش و امانت کتاب اقدام نموده است.

وی ادامه داد: هرگاه شرایط توسعه کتابخانه‌ها در جامعه ای فراهم آید آن جامعه مراتب ترقی را یکی پس از دیگری طی خواهد کرد.

عضویت 988 عضو کتابخانه اندیشه سازمان فرهنگی ورزشی
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تشریح فعالیت کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: فرهنگسرا بانو حضرت زهرا(س) بزرگترین مجموعه فرهنگی و آموزشی این سازمان است که مخزن کتابخانه آن گنجایش بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب را داشته و دارای سالن‌های مطالعه مجزا برای استفاده خواهران و برادران با ظرفیت ۲۰۰ نفر است.

وی یادآور شد: کتابخانه این فرهنگسرا دارای 13 هزار و 922 عنوان کتاب است که هم اکنون هزار و 154 نفر عضو آن می باشند و سال گذشته 9 هزار و 909 نفر از سالن‌های مطالعه و مخزن کتاب آن استفاده به عمل آوردند.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد: در این کتابخانه اجرای طرح امانت کتاب خانواده در قالب طرح کیف، کتاب و نیز طرح ویژه امانت کتاب به کارکنان شهرداری، سازمان های تابعه و پژوهشگران و محققان نیز صورت گرفته است.

وی از عضویت 988 عضو کتابخانه اندیشه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خبر داد و گفت: این کتابخانه دارای دو سالن مطالعه مجزا با ظرفیت هر سالن ۱۵۰ نفر برای استفاده خواهران و برادران در خدمت شهروندان است.

این مسئول اضافه کرد: این کتابخانه نیز شامل بخش‌های مختلف از جمله استفاده از کتاب‌های مرجع، نشریات، کودک و نمازخانه است و به جهت رفاه حال مراجعان، سالن‌های این کتابخانه مجهز به کمدهای ویژه برای اعضا است.

وی اظهار کرد: این کتابخانه دارای 13 هزار و 50 جلد کتاب است، در این کتابخانه نمایشگاه کتاب، مهر مدام (تعویض و مبادله کتاب)، برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، اجرای برنامه‌های ورزش صبحگاهی و پیاده روی جمعی،نقد کتاب و شب شعر صورت می‌پذیرد.

به گفته این مسئول، 26 هزار و 385 نفر در سال گذشته به این کتابخانه مراجعه کرده اند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه گفت: به جهت دسترسی آسان شهروندان به کتاب‌های مفید و تازه‌های نشر برای سنین مختلف شهروندان سازمان نسبت به ایجاد سه کتابخانه سیار در قالب کانکس‌های ارائه کتاب در سطح شهر و در معابر پر ازدحام و پر رفت و آمد منطقه شهری اقدام کرده ایم. 

وی افزود: خانه فرهنگ و کتابخانه محمدیه در زمینی به مساحت حدود 300 متر مربع در سه طبقه بنا شده که در طبقه همکف مخزن کتابخانه با بیش از 9 هزار و 563 جلد کتاب مستقر است، در طبقه بالا دو سالن مطالعه مجزا با ظرفیت 200 نفر برای استفاده خواهران قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این کتابخانه فعالیت‌های مختلفی چون برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب، نمایشگاه مهر مدام (تعویض و مبادله کتب) و مشاوره فردی و تحصیلی و دوره مطالعه موثر(تندخوانی) صورت پذیرفته است که با استقبال خوبی از طرف اهالی محل روبه رو شده است.

به گفته وی هم اکنون این کتابخانه دارای هزار و 345نفر عضو فعال است که از ابتدای سال جاری هشت هزار و 579 نفر به کتابخانه خانه فرهنگ محمدیه مراجعه کرده اند.

مراجعه بیش از 68 هزار نفر به کتابخانه‌ها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: کتابخانه خانه فرهنگ شهید نواب صفوی سال 1383 به بهره برداری رسیده است که شامل کلاس‌های آموزشی، سایت، کلاس‌های کودک و بخش کتابخانه کودک و مخزن کتابخانه با گنجایش 10 هزار جلد کتاب و دو سالن مطالعه با ظرفیت 200 نفر است.

وی بیان کرد: هم اکنون این کتابخانه با دارای 9 هزار و 993 جلد کتاب در موضوعات گوناگون است و هزار و 806 نفر عضو فعال کتابخانه شهید نواب صفوی می‌باشند و از ابتدای سال جاری 16 هزار و 428 نفر جهت مطالعه در سالن‌ها و امانت کتاب به این کتابخانه مراجعه کرده‌اند.

این مسئول اظهار کرد: در این کتابخانه برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس، مسابقات مختلف کتابخوانی صورت پذیرفته است.

وی افزود: سالن مطالعه آیت الله بهجت (ره ) در مهرماه 1389 توسط سازمان در محل پناهگاه سابق بوستان ملت با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال احداث شد، این کتابخانه اولین کتابخانه‌ای است که طبق مصوبه شورای اسلامی شهر با مشارکت بخش خصوصی احداث گردیده است.

وزیری نژاد ادامه داد: در پایان امتحانات کنکورهای مختلف رتبه‌های برتر کشوری را در رشته‌های تحصیلی و مقاطع مختلف کسب نموده اند، این سالن قرائت خانه دارای دو سالن مطالعه مجزا با ظرفیت 80 نفر و نمازخانه به صورت همه روزه مختص برادران فعالیت میکند.

وی در پایان گفت: به جهت رفاه حال شهروندان و لزوم دستیابی آسان به منابع خواندنی و نیز بهره مندی حداکثری از فضای سالن های مطالعه، بنا به درخواست مراجعین کتابخانه‌های سازمان با افزایش ساعات خدمات دهی؛ حتی در ایام جمعه و تعطیلات رسمی در خدمت شهروندان گرامی شهرمان است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان