۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین تحقق شعار سال رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی خواهد بود
کد خبر: ۲۴۱۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۱ ساعت: ۹:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان:

تحقق شعار سال رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی خواهد بود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تأکید کرد: فرهنگ‌سازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی در سال جاری است.

تحقق شعار سال رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی خواهد بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که عصر روز گذشته (چهارشنبه) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با تسلیت ارتحال آیت‌الله باریک‌بین، اظهار کرد: باید از طرف شورای فرهنگ عمومی از مردم به خاطر حضور باشکوه در مراسم تشییع و بزرگداشت آیت‌الله باریک‌بین تقدیر شود.

وی با اشاره به خدمات آیت‌الله باریک بین، تصریح کرد: آیت‌الله باریک‌بین اثر معنوی بسیار زیادی در استان داشتند و همچنان اثر معنوی ایشان در استان و در بین آحاد مردم و مسئولان ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که اهداف جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به دو قسمت همیشگی و مقطعی تقسیم شود، بیان کرد: بخش عمومی جلسات همان ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی استان است که باید با رصد کامل این فضا، بتوانیم گزارش حقیقی و واقعی ارائه و مشکلات را برطرف کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قسمت مقطعی و موردی نیز پرداختن به مناسبت‌هایی نظیر محرم و ماه مبارک رمضان است که می‌توانیم با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیق این مناسبت‌های مهم را به بهترین شکل برگزار کنیم و نتایج مطلوب‌تری از آن‌ها بگیریم.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، ادامه داد: باید تا آخر سال یکی از دغدغه‌های جدی شورای فرهنگ عمومی، تحقق شعار سال باشد و مسئولان باید در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین عنوان کرد: فرهنگ‌سازی به معنای نصب بنر در سطح شهر نیست، چرا که این معنا از نگاه رهبری اثرگذار نخواهد بود و ما نیز وظیفه داریم راهکارهای جدی‌تری در راستای فرهنگ‌سازی اتخاذ نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: معروف ها و منکرها زمینه و بستر رصد کار ما هستند و به هر میزانی که در کاهش منکرها و تقویت معروف‌ها موفق عمل کنیم، کارمان قابل قبول‌تر خواهد بود و این امر میزان موفقیت ما را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین به موضوع انتخابات هم اشاره و یادآور شد: باید در شورای فرهنگ عمومی در فضای انتخابات با فرهنگ‌سازی مناسب از تهمت‌ها و بی اخلاقی‌ها جلوگیری کنیم تا بتوانیم مانند گذشته در فضای سالمی انتخابات را برگزار نماییم.

وی اظهار کرد: نباید همیشه نقدکننده‌ها مورد نقد قرار بگیرند زیرا آن‌هایی که ناصادقانه رفتار می‌کنند و از چارچوب اخلاق خارج می‌شوند باید با نقد سازنده اصلاح شوند تا جامعه به سمت درست هدایت شود.

عابدینی در ادامه تصریح کرد: در نقد باید رعایت عدالت و انصاف صورت بگیرد و همانطور که انتقاد نباید اساس نظام و توانمندی‌ها را زیر سؤال ببرد اما از سوی دیگر رعایت این مسئله هم نباید موجب برچیده شدن هر گونه نقد و امر به معروف شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به آیاتی از قرآن اشاره و تصریح کرد: خدای متعال می‌فرماید آن کسانی که انگیزه و دغدغه بزرگداشت آرمان‌های الهی را دارند و می‌خواهند آن‌ها را با عظمت ببینند، صاحب تقوای قلبی هستند و این مهم تعظیم شعائر الهی است.

وی در این خصوص ادامه داد: نقطه مقابل تعظیم‌کنندگان شعائر الهی، کسانی قرار دارند که دلشان می‌خواهد فحشا و بدی در میان مؤمنان و جامعه رواج پیدا کند تا جامعه اسلامی اصلاح نشود و همواره دچار مشکل و آسیب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: نباید ارزش‌های دینی در دوران انتخابات قربانی شود و باید صداقت، ایمان، وحدت ملی، آبروی آدم‌ها و توصیه‌های امام راحل و رهبری را در این ایام با جدیت دنبال کنیم و به اصول و ارزش‌ها پایبند باشیم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: نقدها نباید به نظام آسیب برساند اما اگر نقد را هم تعطیل کنیم بیشترین آسیب به نظام می‌رسد؛ اگر نقدها در قالب امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد این اهداف محقق خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان