۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین رشد ۱۰ درصدی جمعیت معتکفین نسبت به سال گذشته
کد خبر: ۲۳۹۹۹۹ نویسنده: حجت الاسلام نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۲۲ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات استان قزوین اعلام کرد:

رشد ۱۰ درصدی جمعیت معتکفین نسبت به سال گذشته

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: حدود ۱۲ هزار نقر سال گذشته در اعتکاف شرکت کردند که این آمار در سال جاری ۱۰ درصد افزایش داشت.

رشد ۱۰ درصدی جمعیت معتکفین نسبت به سال گذشته
حجت‌الاسلام عباس نظری، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال در 85 مسجد استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و دانشگاه علوم پزشکی نیز از دانشجویان علاقمند برای شرکت در برنامه اعتکاف ثبت نام به عمل آوردند.

وی افزود: مراسم اعتکاف در 16 مسجد شهرستان قزوین و 7 مسجد در داخل شهر قزوین برگزار خواهد شد که از این بین مسجدالنبی(ص) ویژه برادران و مساجد الغدیر، مسجد جامع، موسی بن جعفر(ع) در خیابان حیدری، مسجد امام خمینی(ره) در غیاث آباد، مسجد المهدی و مسلم بن عقیل(ع) در مینودر ویژه خواهران است.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ثبت نام در مراسم اعتکاف تا آخر وقت 19 فروردین ماه ادامه داشت، تصریح کرد: البته ظرفیت ثبت نام از خواهران خیلی زود تکمیل شد و اطلاع رسانی ما از طریق سایت etekaf.ir انجام می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود 12 هزار نقر سال گذشته در اعتکاف شرکت کردند و پیش‌بینی ما این است که این آمار در سال جاری 10 درصد افزایش داشت.

نظری با اشاره به اینکه از سال 1380 برنامه اعتکاف به طور رسمی و با برنامه‌ریزی در مساجد استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه هر ساله شاهد استقبال بی‌نظیر مردم از این مراسم معنوی هستیم که نیمی از جمعیت مشتاقان را نیز جوانان و نوجوانان شکل می‌دهند.

192 مبلغ به مساجد مختلف اعزام شدند

وی به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: شخصیت‌های علمی و معنوی کشوری و استانی از جمله حجت‌الاسلام آقاتهرانی، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله صفائی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، آقای بهشتی‌فر در سطح استان در جمع معتکفین حضور پیدا می‌کنند و بحث‌های اخلاقی و اعتقادی را مطرح خواهند کرد.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: حدود 192 مبلغ به مساجد مختلف اعزام شده و با حضور در جمع معتکفین به بحت تبلیغ و ترویج خواهند پرداخت که از این تعداد 36 طلبه و روحانی از حوزه علمیه قم فراخوان شده‌اند.

نظری اضافه کرد: برنامه تفسیر قرآن، اصلاح قرائت نماز، توضیح احکام شرعی، بیان مفاهیم قرآن به صورت مسابقه، برگزاری جلسات گفتمان دینی در قالب حلقه‌های صالحین از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای معتکفین است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه آداب و احکام اعتکاف بیشتر به صورت فردی انجام می‌شود سعی کردیم که برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معتکفین موجب برهم زدن خلوت و تفکر فردی آن‌ها نشود و افراد بتوانند از این فضای معنوی نهایت استفاده را ببرند.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به نحوه خدمت‌رسانی به معتکفین اظهار کرد: بحث خدمت‌رسانی هر ساله از سوی هیأت امنای مساجد و کانون‌های فرهنگی و مذهبی پیگیری می‌شود و تعدادی از معتکفین نیز به صورت داوطلبانه گروه خادمین اعتکاف را شکل داده و در این زمینه فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان