۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین کاهش ۳۷ درصدی تصادفات در استان
کد خبر: ۲۳۱۴۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راهور قزوین خبر داد:

کاهش ۳۷ درصدی تصادفات در استان

رئیس پلیس راهور قزوین از کاهش ۳۷ درصدی تصادفات استان خبر داد و افزود: در سال جاری میزان تصادفات جرحی و خسارتی کاهش و تصادفات فوتی افزایش داشته است.

کاهش ۳۷ درصدی تصادفات در استان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سرهنگ مهدی محمدی، رئیس پلیس راهور استان قزوین در نشست خبری با پلیس‌های تخصصی قزوین که پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین برگزار شد، درباره میزان تصادفات قزوین ابراز کرد: تصادفات استان قزوین از ابتدای سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 37 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تصادفات جرحی قزوین با 39 درصد، 337 فقره کاهش داشته است که از نظر تعداد مجروحین، با کاهش 35 درصدی مواجه هستیم، همچنین تصادفات خسارتی نیز 39 درصد کاهش داشته که شامل کاهش 143 فقره بود.

محمدی عنوان کرد: متاسفانه میزان تصادفات فوتی 17 درصد افزایش داشته که بیشترین میزان تصادفات نیز در شهر قزوین با 87 درصد می‌باشد.

وی درباره بیشترین علل تصادفات اظهار کرد: عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، چک کردن شبکه‌های مجازی حین رانندگی و سرعت غیرمجاز از مهم‎ترین علل تصادف در قزوین است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به آمار بالای فوت عابرین پیاده، اعلام کرد: متاسفانه عابرین پیاده در حین استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های مجازی به خیابان توجه نمی‌کنند و همین مساله و عواملی مانند تاریکی معابر باعث می‌شود که 41 درصد متوفیان تصادفات از عابرین پیاده باشند. 

وی یادآور شد: بعد از عابرین پیاده، تصادف راکبین موتور، 22 درصد از تصادفات فوتی را شامل می‌شود زیرا موتور کم ایمنی‌ترین و در حین حال در دسترس‌ترین وسیله نقلیه است.

107 فقره دوربین در سطح استان قزوین وجود دارد

محمدی درباره آمار توقیف موتورسیلکت در استان گفت: میزان توقیف موتورهای سیکلت 15 هزار و 171 فقره بود که برابر قانون اگر برای اولین بار تخلف صورت بگیرد، به مدت یک هفته و اگر تکرار مجدد تخلفات صورت گیرد به مدت یک ماه موتور سیکلت توقیف می‌شود.

وی همچنین توقیف خودروهای متخلف را 9 هزار و 775 مورد اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور بیان کرد: 107 فقره دوربین در سطح استان قزوین وجود دارد که 35 دوربین برای ثبت تخلف، 83 دوربین نظارتی و 10 دستگاه لیزرگان سیار برای کنترل سرعت توسط پلیس است.

وی در خصوص میزان اعمال قانون توسط پلیس راهور، عنوان کرد: 145 هزار و 816 مورد برخورد با تخلف سرعت غیرمجاز، 23 هزار و 717 مورد برخورد با تخلف تجاوز به گذرگاه عابرین پیاده، 92 هزار و 458 مورد برخورد با تخلف عدم استفاده از کمربند ایمنی و 17 هزار و 182 فقره برخورد با تخلف عدم استفاده از کلاه ایمنی صورت گرفته است.

محمدی در پایان گفت: بیشترین محل تصادفات شهری بلوارها هستند و بیشتر تصادفات در ساعات 8 تا 12 شب رخ می‌دهد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان