۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی ۱۶ برگزیده دارد/ رشد ۲۵ درصدی در قیاس با گذشته
کد خبر: ۲۳۱۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی ۱۶ برگزیده دارد/ رشد ۲۵ درصدی در قیاس با گذشته

پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی هفته آینده با معرفی ۱۶ برگزیده و معرفی یک چهره پیشکسوت و یک فعال بین‌المللی به کار خود پایان می‌دهد.

پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی ۱۶ برگزیده دارد/ رشد ۲۵ درصدی در قیاس با گذشته
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس،پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی هفته آینده برگزار خواهد شد.
پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی اختصاص به کتاب‌هایی دارد که طی دو سال گذشته یعنی سال 89 و 90 برای نخستین‌بار در 5 حوزه شعر، ادبیات داستانی، ادبیات نمایشی، ادبیات پژوهشی و ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده‌اند؛ در این 5 حوزه آثاری که در این دوره به دبیرخانه واصل شده حدود 6 هزار و 701 عنوان است که در مقایسه با دور قبل یعنی دور چهارم که اختصاص به کتاب‌های سال‌های 87 و 88 داشت (حدود 5 هزار و 476 عنوان بود) حدودا شاهد رشد 25 درصدی از حیث کمی هستیم.
طبق اساسنامه، جلسه هیات علمی تشکیل شده و گروه‌ها و سرگروه‌های داوری مشخص شدند، در ادامه کار داوری ادامه یافت، در مرحله نخست 107 اثر به مرحله دوم راه یافتند و آثار در ادامه با حداقل سه داوری بررسی شد و از میان این تعداد جمعا 16 اثر انتخاب شد.
گزارشی از روند داوری به جلسه هیات علمی جشنواره اعلام شد که در روز دوشنبه هفته جاری از ساعت 15 تا 17 برگزیدگان معرفی و جوایز به برترین‌ها اهدا خواهد شد.
جوایز پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی عبارتند از؛ افراد برگزیده 30 سکه بهار آزادی (این آثار بین 90 تا 100 امتیاز را دریافت کرده‌اند)، اما اگر در گروهی اثری موفق به کسب امتیاز 90 نشود و میان 80 تا 90 را کسب کرده باشد به عنوان شایسته تقدیر معرفی می‌شود که جایزه افراد و آثار شایسته تقدیر 10 سکه بهار آزادی است.
طبق گفته دبیر علمی این جایزه در دور پنجم جشنواره پروین اعتصامی، این دوره افراد برگزیده دارد و قرار است جوایز با احتساب قیمت سکه به روز و معادل ریالی آن اهدا شود.
در مراسم پایانی جایزه ادبی پروین اعتصامی بخش ویژه‌ای هم تدارک دیده شده است، از سوی هیات علمی جایزه «پیشکسوت برتر» در بخش داخلی اهدا می‌شود؛ بخشی هم مربوط به خارج از کشور است، تا افرادی که برای اعتلای ادبیات فارسی در خارج از ایران کار می‌کنند به عنوان فعال معرفی و مورد تقدیری قرار گیرند.
قرار است در آئین پایانی پنجمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیات علمی، هیات امنا حضور داشته باشند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان