۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین نمایش "فصل شیدایی" یک آورده بزرگ فرهنگی برای استان بود/ نقد و بررسی مستند "آقای نخست وزیر" در تالار حافظ
کد خبر: ۲۱۴۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۸ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری قزوین:

نمایش "فصل شیدایی" یک آورده بزرگ فرهنگی برای استان بود/ نقد و بررسی مستند "آقای نخست وزیر" در تالار حافظ

رئیس حوزه هنری قزوین از برگزاری جلسه نقد و بررسی مستند "آقای نخست وزیر" در تالار حافظ خبر داد و عنوان کرد: اقبال عمومی از نمایش فصل شیدایی ثابت کرد اجرای این محصول فرهنگی در استان اقدامی بجا و شایسته بوده و این نمایش یک آورده بزرگ فرهنگی برای استان بود.

نمایش "فصل شیدایی" یک آورده بزرگ فرهنگی برای استان بود/ نقد و بررسی مستند "آقای نخست وزیر" در تالار حافظ
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، علی هوشمند رئیس حوزه هنری ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر حوزه هنری استان قزوین درباره اجرای نمایش "فصل شیدایی" گفت: تمام تلاش مسئولان فرهنگی در عرصه هنر جذب مخاطب است و این نمایش در روزهای پایانی خود توانست 14 تا 20 هزار نفر را برای تماشای خود جذب کند.
وی در ادامه افزود: اقبال عمومی از نمایش فصل شیدایی ثابت کرد اجرای این آورده و محصول فرهنگی در استان اقدامی بجا و شایسته بوده است و نمایش "فصل شیدایی" یک آورده بزرگ فرهنگی برای استان بود.
این مسئول با بیان اینکه هزینه‌های اعلام شده برای فصل شیدایی را در رسانه‌ها قابل قبول نمی‌دانم، اذعان کرد: این نمایش در استان‌های مختلف تجربه اجرا داشت و در استان ما نیز استقبال خوب مردم نشان داد که کار بزرگ هزینه بزرگ می‌خواهد و می‌تواند دغدغه جذب مخاطب ما را حل کند.

وی با بیان اینکه حوزه هنری به اندازه وسع خود از نمایش فصل شیدایی حمایت کرد، ابراز کرد: این نمایش یک فضای تاریخی را عرضه می‌کند، ترکیبی از نمایش زنده و سایه‌ای و جلوه‌های ویژه بود و من به عنوان کسی که در عرصه تئاتر تجربه دارم حضور پرشور مخاطبان در این نمایش را بسیار عالی ارزیابی می‌کنم.

9 شهریورماه زنگ افتتاح نمایش "قاقمان" به صدا درمی‌آید
هوشمند در ادامه با بیان اینکه 65 برنامه برای حوزه هنری قزوین تعریف شده است، بیان کرد: برخی از این برنامه‌ها در شش ماه اول برگزار شده و برخی طی شش ماه دوم سال اجرایی می‌شود.
وی در ادامه افزود: در 27 مرداد بررسی کتاب "پاس یاد، پسر خاک" با موضوع زندگینامه ابوترابی برگزار شد همچنین در 17 شهریورماه در تالار حافظ از کتاب زندگینامه "شیخ نصرت الله انصاری" که از مبارزان انقلاب بود، رونمایی می‌شود.
رئیس حوزه هنری قزوین ادامه داد: به مناسبت هفته دولت دیداری با خانواده ایثارگران و پزشکان ایثارگر انجام گرفت، دیدار از جانباز دکتر اطلس‌بافت پزشک متخصص و جراح عمومی، دیدار با خانم حمیده شنازندی چشم پزشک و جراح که ایشان متلق به خانواده جانیاز و ایثارگر است.
وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا گفت: در 9 شهریورماه زنگ افتتاح نمایش "قاقمان" به کارگردانی مرتضی نجفی و نوشته حامد مکملی انجام می‌شود، این نمایش در آمفی تئاتر کتاب خانه امام خمینی اجرا خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: نمایش "قاقمان" از نهم تا هفدهم شهریورماه همه روزه اجرا می‌شود و زنگ افتتاح آن با حضور کوروش زارعی مدیرکل مزکر هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور زده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع و هدف نمایش قاقمان ابراز کرد: این نمایش رویکردی به فضای مجازی با نگاه پایبندی به سنت‌های اصیل و ناب سبک زندگی ایرانی دارد و در واقع انتقاد از آسیب‌های فضاهای مجازی است.

برگزاری نشست تخصصی روایت در شعر معاصر در حوزه هنری

هوشمند اظهار کرد: هم‌زمان با نکوداشت "روز قزوین" غرفه‌ای را در مجموعه سرای سعد السلطنه به نمایش آثار و تولیدات حوزه هنری می‌پردازد؛ کتاب "روایت تاریخ قزوین در عهد صفویه" به نوشته حسن یوسفی، آلبوم موسیقی با صدای محمد معتمدی، کتاب "شهر باران" ویژه کودک و نوجوانان به سروده آقای مهدی مردانی، کتاب شهید انصاری و آلبوم قابل عرضه خان بابا که با اشعار کرد و لر با همکاری جناب فرشید قلی پور در این غرفه عرضه می‌شود.
وی در ادامه افزود: آثاری از خوشنویسان برجسته استان همچون سید حیدر موسوی در این نمایشگاه عرضه شده است.
این مسئول با اشاره به برگزاری فصل دوم محفل طنز "سنگ پا" خاطرنشان کرد: ششمین محفل سنگ پا با حضور ناصر فیض ششم شهریورماه در کتابخانه امام خمینی برگزار شد، همچنین امروز(دوشنبه) ساعت 18 در تالار حافظ نشست تخصصی روایت در شعر معاصر با حضور آقای میرجعفری انجام می‌گیرد.
وی گفت: در 15 شهریور در تالار حافظ نقد و بررسی فیلم "مستند آقای نخست وزیر" با حضور کارگردان و عوامل آن با حضور یکی از منتقدان کشوری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان