۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین قیمت مرغ به مرز ۷ هزارتومان رسید
کد خبر: ۲۱۴۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۳۰ ساعت: ۱۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

قیمت مرغ به مرز ۷ هزارتومان رسید

رئیس اتحادیه مرغ فروشان اراک با بیان اینکه قیمت مرغ در آینده نزدیک ارزان می‌شود، گفت: در دو هفته اخیر قیمت مرغ تقریباً ۱۲۰۰تومان، کاهش یافته و به مرز ۷ هزارتومان رسیده است.

 قیمت مرغ به مرز ۷ هزارتومان رسید
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، امید زندی رئیس اتحادیه مرغ فروشان اراک در گفت و گو با خبرنگار «رازق»، با بیان اینکه قیمت مرغ در آینده نزدیک ارزان می شود، گفت: در دو هفته اخیر قیمت مرغ تقریباً 1200تومان، کاهش یافته و به مرز 7 هزارتومان رسیده است.

وی ادامه داد: در فصل گرما و در یک مقطع حدوداً چهل روزه، به این دلیل که در خوزستان در فصل اوج گرما جوجه‌ریزی انجام نمی‌شود، مرغ از اراک برای تامین مصرف خوزستان فرستاده می‌شود و به همین با افزایش قیمت روبرو می شویم.

رئیس اتحادیه مرغ فروشان اراک در ادامه این مطلب اظهار کرد: به طور کلی، خوزستان در زمینه مرغ و جوجه‌ریزی فصلی کار می‌کند و چون نمی‌توانند سالن‌ها را خنک نگهدارند، در گرمای شدید عمل جوجه‌ریزی انجام نمی‌شود.

زندی تصریح کرد: این موضوع که در فصل گرما، مناطق گرمسیر تولید مرغ نداشته باشند، امری طبیعی است، امّا؛ این موضوع بر قیمت مرغ در کل کشور تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه بازار از نظر مرغ سرد اشباع است، اظهار کرد:  اراک مرغ مصرفی خود را از کشتکارگاه تامین می‌کند و قیمت تخم‌مرغ هم  بستگی به عرضه و تقاضا دارد.

رئیس اتحادیه مرغ فروشان اراک گفت: افزایش قیمت مرغ، یک بحران 40روزه بود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 70 درصد مرغ گرم و 30 درصد مرغ سرد و منجمد، این مشکل حل شد.

زندی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مرغ طی روزهای گذشته، در سطح کشور رخ داد امّا؛ وضعیت استان اراک نسبت به دیگر استان‌ها بهتر بوده است.

انتهای پیام/1404

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان