۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه
کد خبر: ۲۰۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير كل میراث فرهنگی استان قزوين خبر داد

برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدالسلطنه (راسته بازار وزير و قيصريه) پذيراي گردشگران و هم‌استاني‌ها مي‌باشد.

 برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، اسدا.
.
.
بيرانوند مدير كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوين ضمن تشکر از همکاری هنرمندان و صنعتگران در برگزاری نمایشگاه‌‌ نوروزی سال 91 گفت: استان قزوین با توجه به غناي تاريخي و فرهنگی و تنوع صنایع دستی می‌تواند به مركزي برای ارائه آثار صنایع دستی و هنرهاي سنتي در کشور تبدیل و مجموعه‌ای از قابليت‌هاي گردشگري استان را به صورت يك موزه گسترده براي گردشگران به نمایش بگذارد و برپايي نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدالسلطنه (راسته بازار وزير و قيصريه) می‌تواند درهم تنيدگي تاريخ و فرهنگ را در يك مجموعه زيبا و گسترده به گردشگران معرفي نماید.
مدير كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوين اظهار داشت: نمايشگاه نوروزي صنايع دستي و هنرهاي سنتي هم جهت با جشنواره صداي بهار در كل كشور برگزار و سعي شده است تا از همه صنايع دستي و هنرهاي سنتي کاربردي و احيا شده قزوين و استان‌هاي ميهمان جهت آشنايي علاقمندان استفاده گردد.
وي ادامه داد: از برنامه هاي جنبي اين نمايشگاه جشنواره موسیقی و نمایش آیینی استان است كه با اجرای برنامه هاي نوروز خواني، موسيقي سنتي و نمایش آیین‌های موسوم به نوروز قزوین میزبان ميهمانان سال 92 خواهد بود.
بيرانوند زمان ديدار از اين نمايشگاه را از 25 اسفند ماه تا5 فروردين ماه 92 اعلام نمود و گفت: نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي قزوين در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعدالسلطنه (راسته بازار وزير و قيصريه) با محصولات(پن بافي، موج بافي، رودوزیهای سنتی، تراش شیشه، نقاشی روی صدف، معرق کاری، مشبک کاری، گره چینی، عروسک بافی و.
.
.
) برگزار و تولید زنده صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز در آن اجرا می‌شود.
انتهای پیام/3001/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان