۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین بيش از ۲ هزار گردشگر از موزه مردم شناسي قجر بازدید کردند
کد خبر: ۲۰۴۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۱۵:۴۸ ↗ لینک کوتاه

در تعطيلات عيد فطر؛

بيش از ۲ هزار گردشگر از موزه مردم شناسي قجر بازدید کردند

در تعطيلات عيد فطر بيش از ۲ هزار و ۵۷۲ گردشگر از موزه مردم شناسي قجر بازديد کردند.

بيش از ۲ هزار گردشگر از موزه مردم شناسي قجر بازدید کردند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، صادق آريان، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در جلسه‌ای که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات این سازمان برگزار شد با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی قزوین اظهار کرد: در تعطيلات عيد فطر بيش از 2 هزار و 572 گردشگر از موزه مردم شناسي قجر بازديد کردند.
وی افزود: همچنين در اين مدت گردشگراني از کشورهاي ايتاليا و آلمان از موزه مردم شناسي قجر بازديد داشتند.
آریان با بيان اينکه بازديد از موزه قجر براي کودکان، ايثارگران، جانبازان و بازنشستگان رايگان مي‌باشد، گفت: در ايام تعطيلات عيد فطر 275 کودک از موزه مردم شناسي قجر بازديد کردند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاري با تمهيدات انديشيده شده در جهت جذب گردشگر، حمام قجر يکي از پربازديدترين آثار تاريخي استان در ايام نوروز بود که پيش‌بيني مي‌‎شود در تعطيلات تابستان نيز استقبال خوبي از موزه مردم شناسي قجر صورت گیرد.
آريان عنوان کرد: حمام قجر يکي از کهن‌ترين و بزرگ‌ترين گرمابه‌هاي قزوين است که در سال 1057 هجري قمري توسط اميرگونه‌خان از اميران شاه عباس صفوي ساخته شد.
وي عنوان کرد: اين اثر تاريخي در محله عبيد زاکان فعلي اين شهر به نام حمام شاهي بنا شده و پس از مرمت هم‌اکنون به موزه مردم شناسي تبديل شده است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در پایان گفت: موزه مردم شناسي قجر از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئين‌ها تشکيل شده است که در قسمت سربينه زندگي اقوام ساکن قزوين مانند تات، مراغي، کرد، لر و ترک به معرض نمايش گذاشته است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان