۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین مراسم احیای شب بیست و یکم در امامزاده حسین قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۰۱۳۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۶ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

با سخنرانی عضو خبرگان رهبری؛

مراسم احیای شب بیست و یکم در امامزاده حسین قزوین برگزار می‌شود

مراسم شبِ شهادت امام علی(ع) و احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در بیش از ۲۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب بیست و یکم در امامزاده حسین قزوین برگزار می‌شود
حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مراسم شبِ شهادت امام علی(ع) و مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم در بیش از 200 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم امشب به صورت شاخص در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین با سخنرانی آیت الله علی اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و با مداحی علی فرمانی، جواد نظری و حمید چاوش‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته این مراسم به صورت زنده و گزیده‌‌ای از شبکه‌های ملی و استانی پخش می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر، سخنرانی، پرداه‌خوانی، مداحی و قرآن به سر گرفتن از برنامه‌های این مراسم می‌باشد.
نوروزی تصریح کرد: مشابه این برنامه‌ در آستان مقدس آمنه خاتون با سخنرانی حجت السلام عاشوری و با نوای محمد نبوی برگزار می‌شود و این مراسم به صورت زنده از شبکه رادیویی استانی پوشش داده می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ادامه داد: مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در سایر امامزادگان و بقاع متبرکه استان همچون امامزاده اسماعیل با سخنرانی حجت الاسلام محمد محمد حسینی و مداحی محمد غلامی اجرا می‌شود.
نوروزی در ادامه عنوان کرد: در برخی از امامزاده‌های استان نیز برنامه سحری از محل نیات واقفین و کمک خیرین برقرار است.
وی با اشاره به سایر برنامه‌ها گفت: این مراسم همچنین در امامزاده صالح بن حسن و بقعه متبرکه چهارانبیاء با سخنرانی حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده سابق مردم قزوین در مجلس، امامزاده باراجین با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا عاشوری، امامزاده حلیمه خاتون با سخنرانی حجت الاسلام رحیمی و در آستان مقدس امامزاده زبیده خاتون با سخنرانی حجت الاسلام کاظم پور و مداحی مهدی نظری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های شب‌های قدر بیان کرد: این مراسم از ساعت 23 با تلاوت قرآن کریم شروع و با قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و قرآن به سر گرفتن تا ساعت 3 الی 3 و نیم ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان