۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین در آستانه شب یلدا با افزایش قیمت روبرو نخواهیم بود
کد خبر: ۱۷۷۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فروشندگان خشکبار در سطح شهر:

در آستانه شب یلدا با افزایش قیمت روبرو نخواهیم بود

پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا پایان امسال نسبت به زمان حاضر تغییر چندانی به دلیل عرضه مناسب و تقاضای کم نداشته باشد.

در آستانه شب یلدا با افزایش قیمت روبرو نخواهیم بود
به گزارش صبح قزوین ،اگر به کودکی بگویید نقاشی از شب یلدا بکشد، بی تردید  خانواده ای را می کشد که شاد و خرم مشغول خوردن هنداونه، انار و آجیل هستند.
شب یلدا بدون انار، هندوانه و آجیل قابل تصور نیست.
هندوانه، انار و آجیل تبدیل به نمادها و نشانه های بدون جایگزین شب یلدا شده اند.
اما این روزها به قدری هزینه های زندگی بالا رفته است که بخش بزرگی از جامعه برای تامین نیازهای اولیه خود با مشکلات متعددی روبرو هستند.
 این روزها اقشار آسیب پذیرتر جامعه شاید به این فکر می کنند تا دیگر در مراسم شب یلدا از نشانه ها و نمادهای آن استفاده نکنند یا در بهترین حالت آن تعداد این نشانه ها را به حداقل برسانند.
آجیل فروشی ایران زمین واقع در محمدیه به خبرنگار صبح قزوین ، اظهار کرد: امسال به مناسبت شب یلدا با افزایش قیمت مواجه نخواهیم بود.
آجیل فروشی المهدی واقع در خیابان جانبازان به خبر نگار صبح قزوین گفت: با وجود تحریم ها، با افزایش قیمت خشکبار روبرو نخواهیم بود.
همچنین آجیل فروشی واقع در خیابان شهید انصاری به خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: جز تخمه ژاپنی،هندوانه و بادام زمینی با  افزایش قیمت روبرو نخواهیم شد.

کاهش حجم خرید به دلیل ماه محرم و صفر

با توجه به گزارشات آجیل فروشان سطح استان نتیجه می شود که  یکی از دلایل کاهش خرید آجیل در آستانه شب یلدا، قرار گرفتن در ماه محرم و صفر و آستانه اربعین حسینی است.
البته با توجه به اینکه شب یلدا جایگاه ویژه‌ای در بین ایرانیان دارد و از رسوم اصیل است، پیش بینی می شود که خانواده‌های اصیل ایرانی خرید هایی را که برای عروس‌ها انجام می شود، به بعد از ماه صفر موکول کنند.

انتهای پیام /7007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان