۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین رشد و بالندگی انسان در سایه بهره‌مندی از مفاهیم عالی قرآن کریم ممکن است
کد خبر: ۱۶۴۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت‌الاسلام عابدینی:

رشد و بالندگی انسان در سایه بهره‌مندی از مفاهیم عالی قرآن کریم ممکن است

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین با بیان اینکه رشد معنوی انسان با قرآن ممکن است، عنوان کرد: رشد و بالندگی انسان در سایه بهره‌مندی از مفاهیم عالی قرآن کریم ممکن است.

رشد و بالندگی انسان در سایه بهره‌مندی از مفاهیم عالی قرآن کریم ممکن است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین دیشب، 7 آذر در آئین اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن و همچنین هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و هم‌خوانی استان قزوین که در حسینیه آستان مبارک امام‌زاده حسین (س) برگزار شد، اظهار کرد: رشد و بالندگی انسان و همچنین ارتقاء سطح زندگی انسان در سایه بهره‌مندی از مفاهیم عالی قرآن کریم ممکن است.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با بیان اینکه قرآن دارای 4 مرتبه است و انسان باید تلاش کند در این مرتبه‌ها توقف نکند، افزود: اولین رتبه در قران کریم در عبارت است.
امام جمعه موقت قزوین معنای رتبه عبارت در قرآن کریم را به محل عبور دانست و عنوان کرد: باید برای رسیدن به اعماق قرآن و مفاهیم بلند این کتاب الهی در ظاهر آن توقف نکرد و با گذشتن از سطح قرائت و تجوید به اعماق این کتاب الهی پی بر د.
وی بالندگی انسان را در توجه به مفاهیم عمیق قران کریم دانست و عنوان کرد: همان‌طور که وضو تنها مقدمه‌ای برای نماز است و باید برای رسیدن به نماز از وضوع عبور کرد، قرائت و حفظ نیز تنها مقدمه‌ای برای درک مفاهیم قرآن است و نباید خود را در این مسائل متوقف کرد.
حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه حافظان و قاریان قرآن باید بر درک مفاهیم والای قرآن تمرکز داشته باشند، تصریح کرد: اگر با قرائت قرآن نتوانستیم با این کتاب الهی انس بگیریم و با مفاهیم آن آشنا نشدیم به مانند کسی هستیم که به قدری وضو برای وی اهمیت پیدا کرده و در وضو اصرار ورزیده که نمازش قضا شده است.
وی یکی از رتبه‌های دیگر قران را اشاره دانست و یادآور شد: اگر محققین و مفسرین قرآن بخواهند اشارات قرآن را ترجمه کنند هیچ‌گاه مجلدهای این ترجمه تمامی نخواهد داشت.
این مفسر قران کریم در پایان با اشاره به آیه «لا یمسه الا المطهرون» ادامه داد: آیات قرآن به مانند زنبور عسلی هستند که هیچ گاه به طرف گل‌ها و دل‌های ناپاک نخواهند رفت و بر دل‌هایی خواهند نشست که پاک و مطهر هستند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان