۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین فضاي مجازي و مجالي براي سوء استفاده از خدمات گردشگري است
کد خبر: ۱۵۵۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

هشدار به منظور جلوگيري از سوء استفاده برخي افراد؛

فضاي مجازي و مجالي براي سوء استفاده از خدمات گردشگري است

مدیرکل میراث فرهنگی: در حال حاضر در دنيا بهره‌برداري از فضاي سايبري يك ضرورت است كه خطرات خاص خود را داشته و توصيه ما به همه همشهريان عزيز براي محافظت از خانواده هاي خود در مقابل خطرات اين فضا استفاده درست و آگاهانه از آن مي‌باشد.

فضاي مجازي و مجالي براي سوء استفاده از خدمات گردشگري است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، حميد رضا قاسمي مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اشاره به لزوم آشنايي کليه کاربران اينترنتي جهت استفاده آگاهانه و با تدبير از فضاي مجازي گفت: در حال حاضر در دنيا بهره‌برداري از فضاي سايبري يك ضرورت است كه خطرات خاص خود را داشته و توصيه ما به همه همشهريان عزيز براي محافظت از خانواده هاي خود در مقابل خطرات اين فضا استفاده درست و آگاهانه از آن مي‌باشد.
وي فضاي مجازي را جهت تبليغات در دنيا مهم دانست و افزود: حضور هوشيارانه مردم در صحنه اطلاع رساني مي‌تواند بهترين روش جهت جلوگيري از آسيب هاي ناشي از خطرات موجود اين فضاي باشد زيرا فضاي مجازي در حقيقت باب تازه‌اي از زندگي است که از آن بايد براي بيان انديشه و آگاهي بهره برد و در غير اين صورت ديگران آن بر عليه ما استفاده خواهند کرد.
قاسمي با تاکيد بر اين واقعيت که فضاي مجازي مي‌تواند محيط مساعدي جهت استفاده مناسب و همچنين سوء استفاده باشد اظهار داشت: کاربران اينترنتي به ياد داشته باشند که در فضاي مجازي بيشترين آسيب‌ها در اثر اعتماد بي‌جا اتفاق مي‌افتد و متاسفانه عدم آگاهي کاربران در نگهداري و حفظ اطلاعات در فضاي مجازي موجب شده است تا سودجويان از اين عدم آگاهي سوء استفاده نمايند که نتيجه آن پيامدهاي زيانبار براي خانواده‌ها خواهد بود.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين تصريح كرد: در حال حاضر در فضاي مجازي افراد فرصت طلب اقدام به تبليغات در حوزه‌هاي گردشگري نموده كه برخي از آن موسسات فاقد مجوز و يا از سوي مراجع ذيربط لغو مجوز شده‌اند اين مراكز تقلبي با اين شيوه اقدام به جلب اعتماد مردم براي خريد تورهاي گردشگري كرده و با خريد اينترنتي تورهاي گردشگري به اخاذي و فريب افراد مي‌پردازند.
اين مقام مسئول نقش رسانه‌ها در پيشگيري از اثرات سوء در فضاي مجازي بسيار مهم خواند و يادآور شد: رسانه‌ها به عنوان عاملي همراه و همسو با نيروي انتظامي و به عنوان پل ارتباطي ميان مردم مي‌توانند نقشي بسيار تاثيرگذار درآگاه نمودن کاربران داشته باشند.
و كليه كاربران براي آگاهي از اعتبار و صحت و سقم مطالب مندرج اين مراكز مي‌توانند در استان قزوين به سايت www.
qchtn.
ir مراجعه نموده و اسامي دفاتر خدمات مسافرتي استان را ملاحظه كرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طريق شماره تلفن 3685024 به اين اداره كل گزارش داده تا در اسرع وقت به آن رسيدگي گردد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان