۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین امسال از یکهزار و ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه های قزوین جلوگیری شد
کد خبر: ۱۵۴۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حق لطفی:

امسال از یکهزار و ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه های قزوین جلوگیری شد

قزوین مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه از یک هزار و ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه های این استان جلوگیری شده است.

امسال از یکهزار و ۲۰۰ مورد تجاوز به حریم راه های قزوین جلوگیری شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه از یکهزار و 200 مورد تجاوز به حریم راههای این استان جلوگیری شده است.
جواد حق لطفی افزود: این جلوگیری ها شامل صدور اخطار، توقف کار، جلوگیری از ساخت و ساز و در نهایت تخریب و قلع و قمع ابنیه های ساخته شده بوده است.
وی اظهار کرد: توسعه، تعریض و بهسازی راه، انجام عملیات راهداری، وجود فضای لازم برای نصب تجهیزات و علایم ایمنی و هشدار دهند راه و در نهایت تامین ایمنی عبور و مرور از مهمترین دلایل تصویب قانون حریم راه ها است که نظارت بر اجرای آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی می باشد.
به گفته ی حق لطفی، حداقل حریم خارج از محدوده راه 5/12 و حداکثر نیز 5/122 متر می باشد که این میزان بستگی به تعریف راه (آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی) مورد نظر دارد.
وی تاکید کرد: تمام ساخت و سازها در حریم راهها باید با صدور مجوز از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد و در غیر این صورت منجر به جلوگیری و در نهایت تخریب آن از سوی این اداره کل می شود.
حق لطفی اضافه کرد: گشت حریم راهها در تمام ادارات راه و شهرسازی شهرستان های استان مستقر بوده و وظیفه نظارت و جلوگیری از ساخت و سازها در حریم راهها را بر عهده دارد.
مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با اشاره به اینکه متاسفانه به رغم هشدارها و گشت های مستمر عوامل راهداری گاهی اوقات مشاهده می شود برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه راه ها کرده و به تذکرات ماموران راهداری نیز هیچ توجه ای ندارند، ادامه داد: در این رابطه افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی و مستحدثات آنان نیز مورد تخریب واقع می گردد.
حق لطفی یادآور شد: از متقاضیان ساخت و ساز در حریم راهها می خواهیم تا قبل از هر نوع احداث، اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه آزاد راهها، بزرگراهها، راههای اصلی و فرعی و حتی روستایی برای دریافت مجوز قانونی به ادارات راه و شهرسازی شهرستان محل خود مراجعه کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان