۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین مشکل مواد مخدر و مشروبات الكلي باید از طریق امر به معروف و نهی از منکر رفع شود
کد خبر: ۱۵۲۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون سياسي ـ اجتماعي فرمانداري قزوین:

مشکل مواد مخدر و مشروبات الكلي باید از طریق امر به معروف و نهی از منکر رفع شود

قاریانپور: مشکل مواد مخدر و مشروبات الكلي مسئله ای است که باید از طریق امر به معروف و نهی از منکر – که محور نهضت امام حسین(ع) در روز عاشورا است - درباره آن اقدام شود و تأکید کرد: سالم سازي جامعه یکی از اهداف اين نشست مي باشد.

مشکل مواد مخدر و مشروبات الكلي باید از طریق امر به معروف و نهی از منکر رفع شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در دومين نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الكلي شهرستان قزوين که روز تاریخ 18 آبان 1392 در فرمانداری شهرستان قزوین به ریاست قاريانپور معاون سياسي ـ اجتماعي فرمانداري شهرستان قزوین و دبیری دکتر محمدرضا مدبّر رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان این شهرستان برگزار شد، قاریانپور گفت: مشکل مواد مخدر و مشروبات الكلي مسئله ای است که باید از طریق امر به معروف و نهی از منکر – که محور نهضت امام حسین(ع) در روز عاشورا است - درباره آن اقدام شود و تأکید کرد: سالم سازي جامعه یکی از اهداف اين نشست مي باشد.
ایشان با اشاره به اینکه تأسيس يك مركز (اجباري) دولتي با همه امكانات براي ترك مواد مخدر و مشروبات الكلي – به خاطر داشتن هزینه هنگفت باید با كمك همه دستگاه هاي ذیربط باشد – می تواند با يك مهلت سه ماهه، معتادان را وادار به ترك مواد کند، اظهار داشت: بیشترین درصد زندانيان شهرستان قزوین، مربوط به مواد مخدر هستند و ادامه داد: آمار اعتیاد در زنان زندانی رو به افزایش است و بیشترین مواد مصرفی در آنان نیز نوع صنعتي می باشد.
در ادامه، دکتر محمدرضا مدبّر رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین درباره تدوين اهداف استراتژيك در سازمان ها - مصوبه اصلي نشست قبلي بود - با توجه به دستور العمل ها و ابلاغات موجود، گفت: تاكنون چهار برنامه استراتژيك به مركز بهداشت رسيده است که در آینده نزدیک جمع بندی و برای سرعت بخشیدن به امور محوله، در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.
ایشان تصریح کرد مهمترين استراتژي نوشته شده در برنامه هاي رسيده، آموزش از طریق تهيه فيلم و تبليغات مردمي است و اضافه کرد: توقع اين است كه هر دستگاهي، كاري را كه مي تواند خودش انجام دهد، به صورت برنامه ارسال کند.
یادآور می شود، در این نشست، به دلیل اینکه نمایندگان نيروي انتظامي حضور نداشتند، گزارش كشف و ضبط مواد مخدر و مشروبات الكلي در ماه گذشته ارائه نشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان