۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین اقتدار قضایی منافی با تعامل نیست
کد خبر: ۱۴۶۳۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

اقتدار قضایی منافی با تعامل نیست

جمال انصاری: قاضی مظهر اقتدار است اما این اقتدار منافی با تعامل با دستگاهها و افراد نیست.

اقتدار قضایی منافی با تعامل نیست
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در جلسه توجیهی ویژه قضات جدیدالورود ضمن عرض خیرمقدم به این قضات گفت: حضور هر یک از شما برای دستگاه قضایی فرصتی است تا زمینه ارتقاء و اجرای سیاستهای قوه قضائیه هرچه بیشتر فراهم گردد.
وی در خصوص وظایف یک قاضی بیان داشت: اولین وظیفه شناخت سریع سیاستهای قوه قضائیه است که بایستی در زمانی کوتاه نسبت به این سیاستها آگاهی لازم را بدست آورید.
انصاری افزود: شخصیت قاضی تاثیرگذار و شکننده است لذا، باید از رفتارهای غیرحرفه ای و خارج از هنجار قضایی اجتناب شود، هیچ کس در هیچ مرتبه ای از رعایت هنجارهای اداری، سیستمی و انضباطی مبرا نیست بنابراین توجه داشته باشید تا در ارتباطات اجتماعی احتیاط لازم صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: یک قاضی نباید تفکرات سیاسی خود را وارد کار قضایی کند.
وی افزود: قاضی مظهر اقتدار است، اما این اقتدار بواسطه قانون ایجاد شده و باید از آن در راستای اجرای عدالت بهره گرفت و جایی برای سوءاستفاده وجود نداشته و این اقتدار منافی با تعامل با دستگاهها و افراد نیست.
انصاری به استقلال قضایی اشاره کرد و گفت: با وجود این استقلال تبعیت پذیری قضایی در مباحث تشکیلاتی وجود دارد لذا قضات مکلف به تبعیت از دستورالعمل ها و بخشنامه ها و تصمیمات اداری هستند.
وی در خصوص حفظ اسرار افزود: قضاوت با دغدغه های بسیاری روبروست چرا که یک قاضی با مسائل پنهان افراد مواجه بوده و از آنها آگاهی می یابد و موظف به حفظ این امر و امانتداری است.
انصاری در پایان اظهار داشت: در دادرسیها فارغ از میزان مطالبه حقوق معیار قانونی و حقوقی مدنظر قرار گرفته و خدمت را سرلوحه امور خود قرار دهید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان