۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین آب انبار آقا در قزوين مرمت شد
کد خبر: ۱۴۵۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به منظور حفظ و احیای بناهای تاریخی؛

آب انبار آقا در قزوين مرمت شد

به منظور حفظ و احیای بناهای تاریخی، مراحل مرمت آب انبار آقا توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین انجام شد.

آب انبار آقا در قزوين مرمت شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از سایت میراث فرهنگی و گردشگری استان حميد رضا قاسمي مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: آب انبار آقا یکی از بناهای تاريخي دوره قاجاری بوده و در يكي از محلات قديمي قزوين به نام دباغان قرار دارد و در حال حاضر مراحل پاياني مرمت خود را می‌گذراند.
قاسمي با اشاره به نحوه مرمت این بنا افزود: طرح بازسازی و مرمت این بنای تاریخی پس از تعیین بررسي‌هاي به عمل آمده توسط تيم فني آغاز و فعالیت اجرای مرمت کاشي کاري سردر ورودي، خاکبرداري بام، اجراي شيب بندي و کف سازي بام، ساماندهي ناودان ها، اجراي حفاظ آهني دور بام و مرمت هاي موضعي آن صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: این بنا تاريخي بعداز تكميل مراحل مرمت،‌ به كارگاه توليدي صنايع دستي منبت و معرق چوب تغيير كاربري خواهد داد و به صورت يك كارگاه فعال در حوزه صنايع دستي و هنرهاي سنتي بهره برداري خواهد شد.
شايان ذكر است بناي تاريخي آب انبار آقا متعلق به دوره قاجاري مي‌باشد كه در محله دباغان واقع شده و داراي سردري مزين به كاشي معقلي و كاربندي بوده با 30 پله به مخزني با گنجايش 800 متر مكعب مي‌رسد اين بنا با شماره 12618 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان