۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین تصویب طرح راهبردی، تفصیلی ویژه و طراحی شهری بافت فرسوده
کد خبر: ۱۴۵۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل خبر داد:

تصویب طرح راهبردی، تفصیلی ویژه و طراحی شهری بافت فرسوده

طرح راهبردی، تفصیلی ویژه و طراحی شهری بافت فرسوده (مسأله دار)تصویب شد.

تصویب طرح راهبردی، تفصیلی ویژه و طراحی شهری بافت فرسوده
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس محسن اسماعیلی مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل ، طرح راهبردی تفصیلی ویژه و طراحی شهری بافت فرسوده شهر قزوین، با تبعیت از یک نظام چهار سطحی توسط مهندسین مشاور طرح محیط پایدار و به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تهیه و ضمن بررسی آن در جلسات متعدد کارشناسی ، طرح در جلسه کمیسیون ماده 5 شهر قزوین، با حضور اعضا محترم کمیسیون ومدیر کل دفتر تهیه طرح های شرکت مادر تخصصی و مدیر عامل محترم شرکت عمران و مسکن سازان ومهندسین مشاور مطرح و کلیات آن به تصویب رسید و ضوابط و مقررات ساخت و ساز آن نیز پس از تائید کمیته فنی به تصویب کمیسیون خواهد رسید.
درادامه اسماعیلی اشاره کرد: آنچه که مداخلات در بافت را معنا و مفهومی منطقی می بخشد پیروی از اصولی است که در پی کیفیت بخشی به این بافت ها بوده است.
توزیع امکانات به منظور ایجاد فرصت های برابر در کلیه ی بافت ها ، نفوذ دادن الزامات سواره به درون آن ها و نیز سازماندهی تعاملات اجتماعی – فرهنگی در جای جای فضا ها از طریق مجموعه پذیر کردن عناصر عملکردی و توجه به مکانیزم های حمایتی – هدایتی در رویکرد به تجمیع قطعات مسکونی ، بخش هایی از این منطق مداخله می باشد که بدنبال ارزش زیست و سکونت در این بافت هاست.
لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح های توسعه و عمران در ادامه اظهار داشت که تقسیم و تعریف بافت های فرسوده شهری به انواعی از آن دسته از محلات تلقی می شود که طبق مصوبه مورخ 13/2/85 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران دارای سه شاخص 1-ریز دانگی .
2-نفوذ ناپذیری.
3-ناپایداری باشند.
به گفته وی ساماندهی و سازماندهی این بافت ها نمی تواند در شکل همگون مورد توجه قرار گیرد چرا که تفاوت های زمانی و مکانی این بافت ها و هنجارها، نابهنجاری های آنها چنین رویکردی را نفی می کند.
بافت های مورد تصویب شامل قسمتی از منطقه یک و منطقه هادی آباد وآبگیلک می باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان