۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین رشد ۹۰ درصدی استقبال کنندگان از مسابقات امسال
کد خبر: ۱۳۸۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول برگزاری مسابقات اذان، ابتهال و دعا خوانی:

رشد ۹۰ درصدی استقبال کنندگان از مسابقات امسال

مجید سرکار: استقبال شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سال های گذشته بهتر شده و رشد ۸۰ تا ۹۰ درصدی را نشان می دهد.

 رشد ۹۰ درصدی استقبال کنندگان از مسابقات امسال

به گزارش صبح قزوین، هجدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال و دعا خوانی ویژه برادران در روز یک شنبه 28 مهرماه در حسینیه امام زاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

مسابقات اذان و ابتهال

در ابتدای مراسم، عابدی ها یکی از داوران این دوره از مسابقات، توضیحاتی در مورد نحوه برگزاری آزمون و امتیاز های در نظر گرفته شده برای بخش های مختلف ارائه داد و در ادامه، رقابت بین شرکت کنندگان آغاز شد.

استقبال شرکت کنندگان رشد 80 تا 90 درصدی را نشان می دهد

مجید سرکار، مسئول برگزاری مسابقات در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 89 نفر در دو گروه سنی زیر 16 سال "شکوفه ها" و بالای 16 سال در رده "بزرگ سالان" ثبت نام کرده اند.

سرکار در ادامه خاطر نشان کرد: استقبال شرکت کنندگان نسبت به سال های گذشته بهتر شده و رشد 80 تا 90 درصدی را نشان می دهد.
این در حالی است که سال گذشته، فقط 25 نفر در این مسابفات شرکت کرده بودند.

IMG_0848

وی در ادامه افزود: هرساله به دلیل تعداد کم شرکت کننده در این رشته، مسابقات اذان همراه با مسابقات قرآن کریم در یک روز برگزار می شد اما امسال به دلیل استقبال خوب علاقمندان، برآن شدیم تا این دوره را به صورت مستقل برگزار کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات ضمن اشاره به سخن مقام رهبری که فرموده اند: "امام زاده ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند" اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری چنین برنامه هایی جذب جوانان می باشد به طوری که زمینه ای فراهم شود تا آن ها خود را محک زده و در محیطی سالم و در جوار اماکن متبرکه ای همچون امام زادگان، به رقابتی سالم با یکدیگر بپردازند.

IMG_0837

مسئول برگزاری مسابقات در ادامه یادآورشد: کوچک ترین عضو شرکت کننده در مسابقات 8 سال و بزرگترین، 57 سال می باشد که هر دو در بخش اذان گویی شرکت نموده اند.

وی در مورد سایر رشته ها این گونه توضیح داد: به دلیل تعداد کم شرکت کنندگان در رشته ابتهال و نرسیدن آمار به حد نصاب، مسابقات این رشته برگزار نشد.
در مدیحه سرایی 4 گروه اعلام آمادگی نموده اند که مستقیماً در مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت.

نفرات برگزیده ششم آبان ماه در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد

سرکار در مورد نحوه انتخاب داوران عنوان کرد: امسال برخلاف سال های گذشته انتخاب کلیه داوران در رشته های مختلف قرآن و اذان، توسط شورای عالی قرآنی استان قزوین صورت گرفته و سازمان اوقاف هیچ گونه دخل و تصرفی در این مورد نداشته است.

IMG_0842

وی خاطر نشان کرد: نتایج مسابقات، ششم آبان ماه در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد و سه نفر برگزیده هر رشته، به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

مسئول برگزاری مسابقات در ادامه تاکید کرد: سازمان دانش آموزی، بسیج و ارشاد به صورت مستقل فعالیت می کنند.
با همکاری و هماهنگی همه این سازمان ها و نهاد ها با سازمان اوقاف، می توان سطح کمی و کیفی مسابقات را افزایش داد.

وی در پایان گفت: امیدوارم خبرگزاری ها و وسایل ارتباط جمعی رسالت خود را به خوبی انجام داده، اطلاع رسانی را به نحو مطلوبی انجام دهند تا در آینده شاهد افزایش استقبال جوانان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان