۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین قرآن شامل ۲۷۰۰ نکته حقوقی و۳۰۰ نکته اقتصادی است
کد خبر: ۱۳۸۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت السلام قرائتی در دیدار امام جمعه قزوین:

قرآن شامل ۲۷۰۰ نکته حقوقی و۳۰۰ نکته اقتصادی است

مسئول ستاد اقامه نماز کشور: قرآن مملو از نکات سیاسی و اجتماعی است و بنده از قرآن ۲۷۰۰ نکته حقوقی و ۳۰۰ نکته اقتصادی استخراج، و در اختیار علاقه مندان به معارف قرآنی قرار دادم.

 قرآن شامل ۲۷۰۰ نکته حقوقی و۳۰۰ نکته اقتصادی است

به گزارش صبح قزوین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی(مسئول ستاد اقامه نماز کشور) به مناسبت دهه امامت و ولایت در شبستان امیرالمؤمنین(ع)  قزوین در جمع اقشار مختلف مردم  و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین،  اساتید،  مدیران و طلاب حوزه علمیه،  ضمن اشاره به اهمیت شرکت در مراسم نماز جمعه بیان داشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نمازجمعه در سراسر کشور باشکوه خاصی برگزار می شود و این نشان دهنده اتحاد و همدلی است؛  در قرآن نیز نمازجمعه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد:  باید سعی کنیم این نماز را هر هفته وحدت بخش و باشکوهتر برگزار نماییم.
 ما هر چه داریم از این کتاب آسمانی است  و در صورت بی توجهی به این کتاب الهی، خود قرآن از ما شکایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد:  باید طلاب حوزه های علمیه  اعم از  برادران و خواهران در کنار درس حوزوی از ترجمه  و تفسیر قرآن غافل نشده و آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

استاد قرائتی اذعان داشت: باید در زندگی قرآن را جدی گرفت؛ چرا که تمام برنامه زندگی ما در این کتاب آسمانی قرار داده شده است و هر چه را که بخواهیم می توانیم در قرآن جستجو کنیم  و آن  را  سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

IMG_0144

مسئول ستاد اقامه نماز کشور انس و همنشینی با قرآن را در زندگی تاثیر گزار دانست،  و یاد آور شد: زندگی ما، مخصوصاً جوانان باید قرآنی باشد و چنانچه این همنشینی  و انس در بین خانواده ها و به خصوص نسل نوجوان و جوان ما ترویج وگسترش یابد، شیرین تر و جذاب تر خواهد بود.

این مفسر قرآن خاطر نشان کرد: قرآن مملو از نکات سیاسی  و اجتماعی است  و  بنده از قرآن 2700   نکته حقوقی  و 300  نکته اقتصادی استخراج،  و در اختیار علاقه مندان به معارف قرآنی قرار دادم.

حجت السلام قرائتی در پایان با تبریک عید سعید غدیر خم افزود: مسئله غدیر همان ولایت و جانشینی حضرت رسول اکرم (ص) است  و امیدواریم  موضوع غدیر هر چه بیشتر در جامعه تبیین شود.

 در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از خدمات و زحمات یکساله اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان