۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین مراجعه ۱۷۲۰ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک در قزوین
کد خبر: ۱۳۱۱۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در ۶ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

مراجعه ۱۷۲۰ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک در قزوین

کارشناس ژنتیک بهزیستی استان قزوین: در ۶ ماهه نخست امسال یک هزار و ۷۲۰ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک در این استان مراجعه کردند.

مراجعه ۱۷۲۰ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک در قزوین
به گزارش صبح قزوین، آزیتا مشتاقی‌مقدم کارشناس ژنتیک بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال امسال یک هزار و 720 نفر به مراكز مشاوره ژنتيك اعم از دولتي و خصوصي در استان قزوین مراجعه کردند، اظهار داشت: از این آمار 687 نفر به مراکز دولتی و یک هزار و 33 نفر به مراکز خصوصی بوده است.
وی ابراز کرد: در 6 ماهه نخست امسال 45 نفر در فروردین، 116 نفر در اردیبهشت، 102 نفر در خرداد، 175 نفر در تیر، 125 نفر در مرداد و 124 نفر در شهریور ماه به مرکز دولتی مشاوره پزشكي ژنتيك مراجعه کردند.
کارشناس ژنتیک بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین در این مدت 96 نفر در فروردین، 204 نفر در اردیبهشت، 176 نفر در خرداد، 107 نفر در تیر، 214 نفر در مرداد و 236 نفر در شهریور ماه با مراجعه به مرکز خصوصی مشاوره پزشكي ژنتيك از خدمات این مرکز استفاده کردند.
مشتاقی‌مقدم با اشاره به اینکه سه مركز مشاوره پزشكي ژنتيك در استان قزوین وجود دارد، ابراز داشت: این مراکز در زمينه‌های مختلف خدمات تخصصي مشاوره ژنتیک ارائه می‌دهد.
وی با بیان اینکه یک مرکز دولتی مشاوره پزشكي ژنتيك، خدمات تخصصی را با حضور پزشك متخصص، پزشك عمومي و كارشناس ژنتيك به علاقمندان ارائه می‌دهد، بیان کرد: این مرکز در همه روزهای هفته فعال است.
کارشناس ژنتیک بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه دو مرکز دیگر مشاوره پزشكي ژنتيك به صورت خصوصی در استان قزوین فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: یکی از این مراکز از سال 85 به نام دكتر سميعي زیر نظر معاونت پيشگيري بهزیستی در قزوین و دیگری از سال 89 به نام نور در بوئین زهرا شروع به فعالیت کرده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان