۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین اجراي احكام در زندانها فرصتي براي اصلاح و تربيت مجرمين است
کد خبر: ۱۳۱۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مديركل زندانهاي استان قزوين:

اجراي احكام در زندانها فرصتي براي اصلاح و تربيت مجرمين است

فراست طلب: اجراي احكام در زندانهانقش مؤثري در احياي حقوق شهروندي مددجويان داشته و فرصتي براي اصلاح و تربيت آنهاست.

اجراي احكام در زندانها فرصتي براي اصلاح و تربيت مجرمين است
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل زندانهاي استان قزوين، حميدرضافراست طلب در ديدار بامسؤلين وكاركنان اجراي احكام زندان مركزي افزود:اجراي دقيق وبرابر مقررات احكام حبس در زندانها ازانتظارات بحق حكومت است ونبايد تحت هيچ شرايطي مورد غفلت واقع گردد.
وي تأكيدكرد:اجراي صحيح ومتقن احكام حبس نقش پررنگي در زندانها داشته وثبت دقيق اطلاعات وهمچنين بررسي پرونده هاي قضايي آنان زمینه آن را فراهم خواهد خواست تا رسیدگی به وضعیت آنان آسان تر و سریعتر انجام شود .
مديركل زندانهاي استان قزوين عنوان كرد:در نظام اسلامي،زندان صرفا محلي براي اجراي حكم نيست، بلكه اجراي احكام فرصتي براي اصلاح و تربيت مجرمين مي باشد.
فراست طلب تصريح كرد:با توجه به رافت و دقت مسئولین دستگاه قضایی ، مسئولین اجرای احکام زندانها دستورالعملها وقوانين به ويژه دستورالعمل ساماندهي زندانيان وكاهش جمعيت كيفري زندانها را با دقت بیشتری اجرا کرده و در چارچوب مقررات ابلاغی گام بردارند .
وی در ادامه با تاکید بر وظایف واحدهای اجرای احکام گفت :باید در نظر داشت که رعایت حقوق شهروندی در زندانها از اصلی ترین اهداف ماست و رسیدگی به درخواست مددجویان و پیگیری وضعیت آنان بر این اصل پیروی می کند.
فراست طلب همچنين خاطر نشان کرد :اجراي وظيفه در زندان يك اصل اجتناب ناپذيراست ودرهر شرايطي بايدبابرنامه ريزي ،سازماندهي وهماهنگي بتوانيم توانايي حل مسئله ومشكل رادر همه حوزه ها داشته باشيم.
مديركل زندانهاي استان قزوي در پايان به ثبت دقیق فعالیتها اشاره کرد و گفت : ثبت دقیق فعالیتها و برنامه اجرایی و همچنین مقايسه میزان نرخ آنها با سالهای گذشته نیز باید در اولویتهای کاری قرار گرفته و در خصوص عفو ، مرخصی و آزادی مددجویان نیز باید اعمال گردد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان