۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین قرآن در جستجوی دل های پاک و مطهر می باشد
کد خبر: ۱۳۰۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام عابدینی:

قرآن در جستجوی دل های پاک و مطهر می باشد

امام جمعه قزوین: همان گونه که زنبور عسل به دنبال گل های پاک و معطر است، قرآن و نهج البلاغه نیز در جستجوی دل های مطهر می باشند. قرآن پاک است، انسان ها را نیز پاک می کند.

قرآن در جستجوی دل های پاک و مطهر می باشد

به گزارش صبح قزوین، مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی (ع) برگزار شد.

 مسابقات حفظ و قرائت دانش آموزان مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع)،  در روز 18 و 19 شهریور با رقابت بیش از یکصد نفراز دانش آموزان پسر و یکصدوشصت نفر از دانش آموزان دختر انجام شده بود.

اختتامیه 081

افراد و شخصیت های برجسته ای همچون حجت الاسلام عابدینی امام جمعه قزوین، حجت الاسلام تاکندی،غلامحسین شیری عضو سابق شورای شهر قزوین وعضو هیئت مدیره مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)، محمد حسین خاکساران عضو سابق کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین و حجت الاسلام بیگلری در همایش اختتامیه حضور داشتند.

اختتامیه همایش

حضور پرشور و استقبال خوب دانش آموزان که همراه با والدین خود در مراسم شرکت کرده بودند از نکات  جالبی  بود که می توان به آن اشاره نمود.

هم خوانی دانش آموزان حافظ  و برگزاری مسابقه حضوری بین آن ها از دیگر برنامه های این همایش بود، که توسط چند تن از دانش آموزان مقطع ابتدایی اجرا شد.
در پایان برنامه  نیز، به دانش آموزانی که رتبه  اول  تا سوم را در رشته های  مختلف حفظ و قرائت کسب نموده  بودند، جوایزی اهداء شد.

اختتامیه

 درهمایش اختتامیه حجت الاسلام بیگلری خطاب به والدین دانش آموزان، اظهار کرد: والدین شرایطی فراهم کنند تا دانش آموز به سمت فراگیری آموزه های قرآنی ترغیب شوند و با اشتیاق قرآن را انتخاب کند.

اختتامیه 079

وی در ادامه خاطر نشان کرد: والدین می توانند با گذاشتن سی دی قرآن و خواندن آن در منزل زمینه علاقمندی فرزندان خود به حفظ قرآن را فراهم کنند.

قرآن پاک است، انسان ها را نیز پاک و مطهر می کند.

حجت الاسلام عابدینی که در این مراسم حضور داشتند، تصریح کرد: همه قرآن خیر و برکت است.
ارزش و عظمت شب قدر هم به خاطر نزول قرآن در این شب می باشد.
انسانی هم که با قرآن ارتباط برقرار کرده، دنیا و آخرت وی منشأ برکات فراوانی خواهد شد.

 وی با اشاره به سخن آیت الله حسن زاده آملی، اظهار کرد: آیات قرآن و مسائل معنوی همانند زنبور عسل می باشند.
همان گونه که زنبور عسل به دنبال گل های پاک و معطر است، قرآن و نهج البلاغه نیز در جستجوی دل های مطهر می باشند.
قرآن پاک است، انسان ها را نیز پاک می کند.

حجت الاسلام عابدینی

 امام جمعه موقت قزوین در پایان خاطرنشان کرد: کسانی هم که باعث می شوند زبان و فکر انسان ها با قرآن مأنوس شود، انشاء الله مورد رحمت و لطف خدا قرار خواهند گرفت.

خدا دل و زبان مأنوس شده با قرآن را عذاب نمی کند

حجت الاسلام تاکندی در این مراسم اظهار کرد: ما مفتخریم که در حضور دانش آموزان فعال قرآنی هستیم چرا که در مملکت ما، بسیاری از بلاها از قبیل زلزله، جنگ، مکر آمریکا و اسرائیل و شیطان به خاطر همین عزیزان از ما دور می شود.

وی در ادامه گفت: با خواندن قرآن، آیات الهی به دل و زبان، مغز و فکر انسان راه پیدا می کند و من بعید می دانم خدا دل و زبانی را که با قرآن مأنوس شده، عذاب کند.
 حفظ کلام الهی یک مطلب و نگهداری از آیات حفظ شده مطلب دیگری است.
در حفظ و نگهداری محفوظات قرآنی خود تلاش کنید تا مبادا یک یا دو سال دیگر فراموش شوند.

حجت الاسلام تاکندی

حجت الاسلام تاکندی در پایان ضمن تشکر از روحانیون، اساتید و دست اندرکاران که در مراسم حضور داشتند، یادآور شد: این بزرگواران زحمات فراوانی را متحمل می شوند تا دل بچه ها و خانواده های آنان را با نور قرآن روشن کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان