۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین رسالت دانشگاه، گسترش آموزه های اسلامی و تولید دانش است
کد خبر: ۱۳۰۰۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

رسالت دانشگاه، گسترش آموزه های اسلامی و تولید دانش است

آل بویه: رسالت دانشگاه امام خمینی (ره)، گسترش آموزه های اسلامی، تربیت متخصصان مورد نیاز و تولید علم و دانش است.

رسالت دانشگاه، گسترش آموزه های اسلامی و تولید دانش است
به گزارش صبح قزوین به نقل از کیوسنا، رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور در جمع دانشجویان ورودی جدید دانشگاه درباره رسالت دانشگاه و وظایف دانشجویان مبنی بر علم آموزی و تربیت افراد متخصص سخن گفت.
آل بویه کسب دانش را در اولویت فعالیت و وظایف دانشجویان در دانشگاه نامید و بیان کرد: یکی از اهداف دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و از نخستین مسئولیت های دانشجویان در دانشگاه، گسترش آموزه های اسلامی و علم آموزی است.
وی ضمن اشاره بر اتمام دوران پر التهاب دبیرستان و آزمون ورودی دانشگاه گفت: کودکی و نوجوانی دوران بازیگوشی ها و اضطراب ها است، انسان در این دوران مسئولیت ویژه و سنگینی بر دوش ندارد،حال شما دانشجویان این دوران را سپری کرده اید و وارد عرصه جوانی شده اید.
وی با تاکید بر وظایف این دوران اظهار داشت: جوانی دوره شروع اندیشیدن و کسب مسئولیت ها است؛ جوانانی که در دوران انتخاب، مسیر کسب معرفت و دانش را برگزیده اند نسبت به دیگر دوستان خود که در راه های دیگری قدم گذاشته اند، مسئولیت سنگین تری بر عهده دارند.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) شناخت مسئولیت ها را مبنی بر شناخت هویت انسانی و موقعیت زندگی دانست و ابراز کرد: هر انسانی برای شناخت وظایف خود در زندگی نیاز به کسب معرفت نسبت به هویت خود، بهره مندی خویش از نعمت ها و اطلاعاتی از محیط زندگی دارد.
وی با تعریف انسان به عنوان اشرف مخلوقات بیان کرد: انسان خلیفه خدا بر زمین است، خداوند تمام عالم را به تسخیر وی درآورده، تمام آیه های تکریم در باب انسان به کار رفته است و در برابر همه این نعمت ها خداوند مسئولیت هایی را بر دوش انسان نهاده است.
این مقام مسئول پیرامون موقعیت شناسی و شناخت کشور خود تصریح کرد: انسان به دنبال شناخت موقعیت کشور و محیط زندگی خود پی به وظایف و مسئولیت های خویش می برد.
آل بویه ایران را کشوری دارای موقعیت حساس خواند و استدلال کرد: دانشجویان جمهوری اسلامی ایران به عنوان انسان هایی که در جنوب شرقی آسیا و در کشوری با موقعیت حساس زندگی می کنند، وظایف سنگین و ویژه ای بر عهده دارند.
وی کشوری با ارزش و گرانقدر را میراث جوانان ایران زمین دانست و اذعان داشت: جوانان میراث دار کشوری با دستاورد های علمی و مذهبی بسیاری هستند، تحلیل سه دهه گذشته ایران اثبات کننده این ادعا است.
این مسئول علم و دانش را عامل شان و منزلت انسان ها و کشورها نامید و توصیه کرد: نخستین وظیفه دانشجویان در ورود به دانشگاه کسب علم است و بعد از آن می بایست فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در برنامه دانشجویان قرار گیرد.
آل بویه اضافه کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه مزین به نام بنیان گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) است دانشجویان این دانشگاه مسئولیت و وظایف مضاعفی دارند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان